جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده دشتستان در نشست با وزیر جهاد کشاورزی:
کد خبر: ۷۴۷۵۳
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: دکتر ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در ارتباط با نشست خود با کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و معاونین این وزرتخانه گفت: از وزیر جهت حضور در ایام برداشت خرما دعوت کردم. هر چند معذوریت هایی بخاطر کرونا وجود دارد ولی قرار شد که ان شالله میزبان ایشان یا یکی از معاونین وزیر باشیم.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دفترنماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، دکتر رضایی با اشاره به شرایط نامطلوب کشاورزان و نخلداران دشتستانی در چند سال گذشته گفت: بحث قرص برنج، جاده بین مزارع، زهکشی نخیلات، مشکلات کشت و برداشت گوجه فرنگی، گوشت و ... را یک به یک بررسی نمودیم که موجب تاثر وزیر گردید و بنا شد که این موضوع به صورت جدی پیگیری و حل شود. همچنین درخواست احیای اداره کل نخیلات را دادم و به جد در مجلس و وزارتخانه پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به انتقال آب از سد رئیسعلی و اصلاح آب رسانی به شیوه نوین، افزود: از نیاز استان به طرح های آب رسانی، آبخیزداری و امکاناتی که برای رفع مشکلات آب استان لازم بود سخن گفته شد و قدم های موثری در این زمینه برداشته خواهد شد.

نماینده دشتستان خاطرنشان کرد: همینطور حل مشکل قیمت خرما، مکانیزه کردن نخلداری، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، اصلاح نخیلات درجه دو و سه، برقی کردن چاه های کشاورزی و ... از جمله مواردی بود که برای حل آن رایزنی و گفتگو شد.

دکتر رضایی گفت: وزیر قول مساعد دادند تا با همکاری وزارت صمت صادرات خرما رونق بگیرد. همچنین افزایش سهمیه کنجاله استان در برنامه جهاد کشاورزی قرار گرفت و با توجه به اینکه سردخانه و انبار مرغ در استان وجود ندارد وزیر محترم قول دادند که از سرمایه گذاران در این حوزه پشتیبانی صورت پذیرد.

وی در پایان با اشاره به مشکلات همیشگی کشاورزان در زمینه تهیه کود و قیمت بالای آن گفت: طرح مشترک اینجانب و وزیر ایجاد کارخانه تولید کود در شهرستان دشتستان بود که پیگیری خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر