جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۰۰۸
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۱

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۴۷ میلیون دلار محصولات معدنی به کشورهای مختلف صادر شده است.

به گزارش فکرشهر، سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از رونق تجارت دریایی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: استان بوشهر دارای بنادر متعدد تجاری و ظرفیت مهمی برای فعالیت بازرگانی دریایی فراهم کرده است.

وی همجواری استان بوشهر با کشورهای حاشیه خلیج فارس را فرصت مهمی در توسعه تجارت دریایی به ویژه صادرات محصولات غیرنفتی دانست و بیان کرد: در نیمه نخست امسال افزون بر 2.4 میلیارد دلار کالاها و محصولات غیرنفتی از استان بوشهر صادر شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه از میزان محصولات صادراتی بیش از 20 درصد آن محصولات معدنی است خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال بیش از 2 میلیون تن محصولات مواد معدنی ساختمانی از استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

حسینی، ارزش این محصولات را 47 میلیون دلار دانست و گفت: این محصولات صادراتی از معادن محصولات ساختمانی استان بوشهر استخراج، فرآوری، بارگیری و صادر شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر تولید موادمعدنی است اظهار داشت: 144 معدن استان بوشهر در استخراج سنگ گچ، سنگ لاشه، سنگ آهک، مخلوط کوهی، مارن، سیمان، کلینکر، گچ دانه‌بندی شده  و  آهک هیدراته فعالیت می‌کنند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صنایع فرآوری محصولات معدنی خبر داد و گفت: در این راستا 80 صنایع معدنی در زمینه فرآوری محصولات معدنی از جمله سیمان، کلینکر، گچ دانه‌بندی شده و آهک هیدراته فعالیت می‌کنند و محصولات آن صادر می‌شود.

حسینی از احداث پایانه صادرات مواد معدنی خبر داد و بیان کرد: ساخت پایانه صادرات مواد معدنی استان بوشهر برای توسعه صادرات این محصولات در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر