جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۰۵۹
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: ۲۲ هکتار و ۵۸۷ مترمربع از زمین‌های ملی در ۶ ماه نخست امسال در این شهرستان از دست متصرفان خارج و به منابع طبیعی و بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش فکرشهر، غلامحسین آقاجری روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: همچنین هشت حکم قضائی خلع ید، رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی منتظر دستور اجرا است که به محض ارسال دستور با همکاری واحد حقوقی این اداره انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: در  این مدت ۲ پرونده تصرف منابع طبیعی تشکیل و منجر به صدور رای شد که یک فقره آن غیرمجاز و یکی مربوط به تخریب اراضی ملی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: صیانت و حفاظت از اراضی ملی جزو اولویت‌های اصلی منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره یک  ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور وظیفه حفاظت و حراست از اراضی ملی و عمومی به عهده اداره منابع طبیعی است و پرونده‌هایی که در ارتباط با تخلفات و تصرفات عدوانی به این اراضی در مراجع قضایی تشکیل می‌شود، با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری خواهند شد.

آقاجری گفت: اراضی ملی متعلق به عموم مردم است و وظیفه حفاظت و حراست از آنها نیز به عهده همه افراد جامعه است که انتظار داریم در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف غیرمجاز از  طریق سامانه ۱۵۰۴ به این اداره گزارش دهند.

وی بیان کرد:  همکاری و تعامل مطلوب بین دادگستری و یگان حفاظت اداره منابع طبیعی وآبخیزداری این شهرستان برقرار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر