جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۱۷۲
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: سد آبخیزداری چهارروستایی بخش ریگ این شهرستان از پروژه‌های مهم است که برای تکمیل آن باید اعتبار لازم تامین شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز پنجشنبه در جلسه بررسی و ارزیابی آسیب بارندگی‌های این شهرستان باحضور نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: این سد مزایای خوبی برای این شهرستان دارد و باید به سرانجام برسد.

وی اظهارکرد: در صورت تکمیل شدن سد چهارروستایی، از آبگرفتگی محور جاده ساحلی گناوه به بوشهر و تهدیدهای روستاهای پایین دست آن در مسیر پیشگیری خواهد شد.

مهرجو افزود: احداث این سد کمک موثری به ذخیره‌سازی و جلوگیری از هدررفت آب‌های بالادست خواهد کرد.

فرماندار گناوه گفت: در حوادث غیرمترقبه اگر اقدامات پیشگیرانه از قبل صورت نگیرد هرچند آمادگی باشد، جبران خسارت هزینه و عواقب و تبعات آن بیشتر و نیاز است که در سطح کلان رویکرد پیشگیرانه با تامین اعتبار در قبال حوادث غیرمترقبه بویژه در فصل زمستان ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی در آستانه بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ است باید تمهیداتی اندیشیده شود که رویکردها در توزیع به  مسایل و مباحث حوادثی متمرکز شود.

مهرجو بیان کرد: این شهرستان همه ساله در ماه آذر و فصل زمستان با حادثه سیل روبرو می‌شود و اگر اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ ستاد حوادث غیرمترقبه تحقق پیدا کند و پیش بینی لازم برای احداث کانال دفع آب‌های سطحی صورت گیرد خسارت‌ها به حداقل خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین اگر پروژه‌های کانال‌های دفع آب‌های سطحی و سازه‌های آبخیزداری و کنترل سیل در این شهرستان اجرایی شود از خسارت‌های  ناشی از سیل جلوگیری خواهد شد.

وی اظهارکرد: مجموع بارش ۴ روزه اخیر در شهرستان گناوه ۲۳۷ میلی متر ثبت شده‌است که میانگین  بارش سالانه منطقه را پوشش داد و خسارت و تلفات جانی دربرنداشت.

فرماندارگناوه گفت: با توجه به اینکه چندین محور روستایی به دلیل وجود آب نما براثر بارندگی مسدود شده بود، تبدیل این آب نماها به پل در دستور کار قرار گرفته است و از نماینده مجلس انتظار داریم در این زمینه مساعدت کند.

وی بیان کرد: در زمینه آبرسانی شرکت نفتی پتروامید به روستاهای نزدیک آن مکاتبه صورت گرفته است که منتظر پاسخ آنان هستیم.

در این نشست برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد حوادث غیرمترقبه گزارشی از روند فعالیت‌های صورت گرفته حوزه کاری خود ارایه کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر