جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۲۷۹
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: نواحی صنعتی این استان نیاز به توسعه دارند چراکه با شرایط کنونی و تکمیل ظرفیت آنها جوابگوی سرمایه‎گذارن نیستند.

به گزارش فکرشهر، سید حسین حسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت نواحی صنعتی استان بوشهر در دشتستان، دیر، کنگان و تنگستان تکمیل شده و دیگر امکانی برای پذیرش سرمایه‎گذار در این مناطق وجود ندارد.

وی بیان کرد: در ۲ سال قبل نیز با تصویب مجلس تسهیلات روستایی و عشایری مناسبی برای سرمایه‌گذاری در نواحی صنعتی پیش بینی شده بود ولی به دلیل نبود زمین در نواحی صنعتی استان امکان استفاده مطلوب از تسهیلات فراهم نشد.

حسینی ادامه داد: برای استفاده از ای تسهیلات ویژه شهرک‏های صنعتی نیز قانون‌گذار مخالفت کرد و این رویکرد باعث شد تا استان بخوبی نتواند از تسهیلات عشایری و روستایی استفاده کند.

وی گفت: در ارتباط با منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر نیز بیش از ۱۲ تا ۱۳ سال است که هنوز طرح زیست محیطی این منطقه مصوب نشده است.

حسینی اظهار کرد: این رویه باعث شده تا سرمایه‎گذاران داوطلب سرمایه‌گذاری در منطقه با سرگردانی مواجه باشند.

وی ادامه داد: در ارتباط با بانک صنعت و معدن استان نیز با وجود اینکه تسهیلاتی در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان به این بانک تکلیف شده ولی منابع موجود آن تنها ۱۰ درصد میزان تکلیفی است.

حسینی یادآور شد: نسبت منابع به مصارف این بانک منفی هزار است که انتظار می‏رود در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران این شاخص به وضعیت مطلوبی برسد.

وی عنوان کرد: در این زمینه یکی از راهکارها این است شرکت‎های نفتی و پتروشیمی در راستای مسئولیت اجتماعی با انتقال برخی از حساب‎های خود به بانک صنعت و معدن توان این بانک برای پرداخت تسهیلات به حوزه صنعت را افزایش دهند.

حسینی ادامه داد: سایر بانک‎ها نیز از طرح‏های سرمایه‎گذاری استقبال خوبی ندارد و هر سرمایه‎گذاری که به آنها معرفی می‎شود با مشکلات فراوانی مواجه می‎شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر