جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۷۷۸
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر استان گفت: برنامه عملیاتی برای حل مشکلات فرهنگی استان بوشهر تدوین می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری صبح دوشنبه در دیدار با امام جمعه اهرم اظهار داشت: همه ما موظفیم فعالیت‌های تبلیغ دین را تحت نظر یک فرمانده واحد، که ائمه جمعه هستند، پیش ببریم و وظیفه داریم زیرمجموعه‌های خود و جامعه را به سمت راهبردهای ولی زمان سمت و سو بدهیم.

وی افزود: خود را موظف می‌دانیم ارتباط نزدیک و صمیمی با امام جمعه داشته باشیم و با حمایت شما، هماهنگی‌های لازم در مقام عمل انجام می‌شود تا در زمینه توسعه فرهنگ دینی و تقویت جبهه انقلاب خروجی ارزشمندی داشته باشیم.

امام جمعه اهرم در این دیدار، ضمن تبریک انتخاب حجت‌الاسلام طاهری افزود: جامعه نیازمند وحدت بیشتر نیروهای انقلاب است و هرچه در گفتار و عمل وحدت بیشتری در بین جبهه انقلاب باشد، جامعه کمتر دچار تشتت می‌شود.

حل مشکلات فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از برنامه‌های خود در سفر به تنگستان با رئیس و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی تنگستان دیدار کرد و شرایط فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی تنگستان و مشکلات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: رویکرد ما باید طراحی و تدوین برنامه مؤثر و عملیاتی برای حل مشکلات فرهنگی جامعه و الگوسازی باشد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام ابوالفضل بحرینی با ارائه گزارشی از بافت جمعیتی، روحیات، و فرهنگ مردم به بررسی وضعیت خانواده و آسیب‌های اجتماعی و وضعیت طلاق در سطح شهرستان پرداخت.

وی اظهار علاقه مردم به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) را از نقاط قوت شهرستان تنگستان عنوان کرد و افزود: این شهرستان با وجود علمایی از قبیل آیت الله معتقد اهرمی، علم الهدی و آیت الله حق شناس، نقشی ارزشمند در تاریخ منطقه داشته است.

تقویت و توسعه دین‌داری جامعه

حجت‌الاسلام طاهری در دیدار با فرماندار تنگستان اظهار داشت: دغدغه ما در سازمان تبلیغات اسلامی تقویت و توسعه دین‌داری جامعه است و اگر ارتباط بین رئیس اداره تبلیغات اسلامی و فرماندار مطلوب و مؤثر باشد و در تعریف اولویت‌ها و عملیات‌های حوزه معارف دینی هماهنگی وجود داشته باشد، مردم از برکات آن منتفع می‌شوند.

رفیعی‌پور، فرماندار تنگستان در این نشست اظهار داشت: این شهرستان دارای قدمت تاریخی و وجهه دینی بالایی است و مردمانی سنتی دارد و هر جا که بافت جمعیتی سنتی بیشتر باشد؛ روح دینداری مردم عمیق‌تر و مهم‌تر است و فرهنگ عمومی مردم تنگستان دارای روحیه دینداری و با اعتقادات قوی دینی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر