جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۳۳۲
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: امام جمعه دیلم از توابع استان بوشهر گفت: جشن تکلیف سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیرتعالی و معنویت است که کودکان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام محمود اسدی روز شنبه در آیین جشن تکلیف دانش آموزان مدرسه فردای سبز دیلم در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود:  سن تکلیف  شروع یک ماموریت الهی و خاطره ای شیرین معنوی و تربیتی است که در آن دانش آموزان دختر و پسر  در آیین‌های گروهی با خدای خویش عهد می‌بندند و دستورات دین مبین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین می‌کنند.

وی اضافه کرد: سن تکلیف در واقع آغاز بلوغ دختران و پسران است که با جشن تکلیف احکام روح بخش دین مبین اسلام برای این قشرها ساری و جاری می‌شود.

امام جمعه دیلم  به نقش برنامه های فرهنگی و هنری درجهت آشنایی کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت:  امروز کودکان عزیز اگر می‌بینید  دریک فضایی دارای امنیت وآرامش هستیم مرهون رشادت‌ها وایثارگری های شهدای عزیز است.

وی افزود: جشن دهه فجر باید به همت متولیان  حوزه تعلیم و تربیت برای کودکان و نوجوانان تبیین شود تا  غنچه‌های آینده  با ارزش‌های انقلاب و امام خمینی (ره ) و رشادت‌ها وایثارگری های این عزیزان که ازهمه چیز خودگذشتند،  آشنا شوند.

امام جمعه دیلم گفت: علاوه بر ایجاد برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب به‌منظور آشنایی هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها، اهداف و خدمات انقلاب اسلامی،  مشارکت بیشتر کودکان و نوجوانان دربرنامه های فرهنگی هنری ضرورت دارد.

در این آیین از ۱۷ دانش آموز به سن تکلیف رسیده تجلیل شد.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر