جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
حجت الاسلام سید احمد خاتمی در بوشهر:
فکرشهر: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمی گفت: شعار حضور حداقلی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو شعاری انقلابی نیست، بلکه شعار انقلابی‌ها حضور حداکثری و انتخاب اصلح است...
کد خبر: ۸۳۵۷۵
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱

فکرشهر: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمی گفت: شعار حضور حداقلی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو شعاری انقلابی نیست، بلکه شعار انقلابی‌ها حضور حداکثری و انتخاب اصلح است.

به ‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، امام جمعه موقت تهران در پایان مسیر برگزاری جشن فجر چهل‌ودوم انقلاب اسلامی در بوستان گردشگری ولایت بندر بوشهر با تبریک سالروز انقلاب اسلامی و قدردانی از حضور خودرویی و موتوری مردم در جشن انقلاب گفت: اگر این ویروس منحوس نبود راهپیمایی امسال همانند سال‌های گذشته بسیار باشکوه و دشمن‌شکن برگزار می‌شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمی ادامه داد: اما وضعیت خاص ایران و جهان موجب شد تا مسیرپیمایی امسال این‌گونه برگزار شود؛ البته کار امسال و چنین نوع برگزاری، هدفمند پیش رفت که برای عرض ادب به انقلاب اسلامی بود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: این حرکت مقدسِ امروز چندین پیام دارد که بیعت با دین و عشق به دین، بیعت با انقلاب، بیعت با ولایت، استکبارستیزی، مقاومت، وحدت، بصیرت، حضور مردمی، برجسته‌ترین پیام‌های حرکت امروز است.
 
او اضافه کرد: این ۴۲ سال نشانه موفقیت تز ولایت فقیه است؛ این انقلاب دینی است و پیام آن به جهان صادر شده و گسترده‌تر صادر خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی گفت: جریاناتی می‌خواهند که شعار مرگ بر آمریکا دیگر در ایران نباشد، اما تا استکبار هست مردم ما هم می‌گویند مرگ بر آمریکا. آمریکا شیطان بزرگ بوده و الان هم بزرگ‌تر شده و چیزی از شیطان بودن آن کم نشده، هرچندکه آبروی آن رفته و هیمنه آن شکسته شده است.
 
عضو فقه ‌های شورای نگهبان تأکید کرد: تنها نسخه‌ای که در برابر آمریکا جواب می‌دهد و دشمن را به عقب می‌کشاند مقاومت است.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از مهمترین پیام‌های انقلاب، حضور مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب بود، از حضور در هشت سال دفاع مقدس تا حضور در انتخابات‌ها.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمی ادامه داد: از جمله جلوه‌های حضور، انتخابات ریاست جمهوری است که با سرنوشت کشور گره خورده و پس انتخاب نباید جای گله‌مندی باشد؛ زیرا هر کسی را انتخاب کردید رئیس‌جمهور است و عمل می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در مساله ی انتخابات گاهی بعضی ها زمزمه های شیطانی دارند که ما شرکت نمی کنیم و برخی هم تحلیل نادرست دارند که حضور زیر ۵۰ درصد خواهد بود، اما بنده با شناختی که از مردم دارم می گویم در این عرصه هم حاضر خواهند شد و قطعا حضور بالای ۵۰ درصد دارند.

به نوشته ایسنا، حجت الاسلام سید احمد خاتمی گفت: قرآن می گوید مومن حاضر در صحنه است و صحنه را خالی نمی کند و در هر صحنه ای که وظیفه اش است حاضر می شود. صریح و بی پرده می گویم ما مدیون این حضورها هستیم، اگر حضور این مردم، زن و مرد در جبهه دفاع مقدس نبود دفاع مقدس ما این سرنوشت افتخارآمیز را نداشت.

 وی ادامه داد: هشت سال جنگ در این کشور همه وارد شدند، رزمندگان جنگیدند و پشت جبهه ای ها، آنها که نمی توانستند در پشت جبهه کمک کردند. این حضورها در طول تاریخ آن با برکت بوده است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: از جمله جلوه های حضور انتخابات است. انتخابات ریاست جمهوری که در پیش داریم بسیار انتخابات مهمی هست، خواهد بود و سپردن سرنوشت یک کشور را به دست مسئولی که طبق قانون اساسی نفر شماره دوم است. شما هر انتخابی را کنید همان را درو خواهید کرد و جای گله مندی نخواهد بود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در مساله ی انتخابات گاهی بعضی ها زمزمه های شیطانی دارند که ما شرکت نمی کنیم و برخی هم تحلیل نادرست دارند که حضور زیر ۵۰ درصد خواهد بود، اما بنده با شناختی که از مردم دارم می گویم در این عرصه هم حاضر خواهند شد و قطعا حضور بالای ۵۰ درصد دارند.

خاتمی اظهار کرد: آمار تعیین نمی کنم زیرا این مردم از صمیم جان با نظام پیوند دارند. هر رای که به صندوق انداخته می شود یک آری مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: هر آن کس که به ولایت و خط ولایت اعتقاد دارد باید بداند آرمانش باید حضور حداکثری باشد. این چه حرف نادرستی است که بعضی ها می گویند حضور حداقل؟ شعار حضور حداقل شعار انقلابی ها نیست بلکه حضور حداکثری و انتخاب اصلح است. این ها پیام هایی بود که شما خوبان در این اجتماعات داشته اید و دارید، ولی بدانید که خداوند در هر لحظه و هر گام مقدسی که برمی دارید اجرهای فراوان برای شما تدارک دیده است. هر گامی که سبب خشم دشمن است شما بردارید خداوند برای شما عمل صالح خواهد نوشت. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر