جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بیشتر از حرف به عمل نیاز داریم گفت: برنامه‌ها باید تبدیل به پروژه شده و عملی شوند...
کد خبر: ۸۳۶۸۷
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بیشتر از حرف به عمل نیاز داریم گفت: برنامه‌ها باید تبدیل به پروژه شده و عملی شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پنجشنبه‌شب در دیدار با رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اظهار داشت: جنس انقلاب اسلامی ایران با جنس انقلاب‌هایی که در برخی کشورها از جمله آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا انجام گرفت فرق می‌کند.

وی اضافه کرد: جنس انقلاب اسلامی ایران، آسمانی، از جنس بعثت انبیا و استمرار همان حرکتی است که پیامبر گرامی اسلام (ص) شروع کرد، حضرت سید الشهدا (ع) ادامه داد و به ما رسیده است.

جنس و ماهیت انقلاب باید حفظ شود

آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر حفظ ماهیت و جنس انقلاب، افزود: مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری حفظ ماهیت و جنس انقلاب اسلامی ایران است و این جنس، اسلامیت، عرشی بودن، آرمان‌ها و ارزش‌ها، فرهنگ و ماهیت انقلاب باید حفظ شود.

وی با اشاره به حوزه پیشرفت و توسعه استان بوشهر، تصریح کرد: در استان بوشهر از حدوداً شش سال پیش کارگروه‌هایی تشکیل شده و ظرفیت‌های آمایشی استان شناسایی و اولویت‌ها و تهدیدهای آن مشخص شده و در این رابطه اخیراً استان بوشهر به عنوان استان الگوی تنظیم سند اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شده است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در این رابطه کارهای زیادی در استان بوشهر صورت گرفته و مناطق مختلف شناسایی شده اما یک مشکل اساسی در استان وجود دارد و آن تبدیل برنامه به پروژه اجرایی و حوزه عمل است که اینجا نقش دولت‌ها خیلی مهم است.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: ما در مدیریت اجرا نیازمند نیروهای قوی، با دانش، پای کار و دارای قوه عاقله کار هستیم و نگاه آنها باید این باشد که برنامه‌ها را اجرا و از اجرای آنها دانش تولید کنند، پروژه‌ها بازتولید و دارای یک نظارت قوی و نگاه بلند مدت باشند.

به اندازه ۴۲ سال انقلابی پیش نرفته‌ایم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ۴۲ سال از انقلاب اسلامی گذشته اما به اندازه ۴۲ سال انقلابی پیش نرفته‌ایم، اظهار داشت: عوامل مختلفی مانند جنگ، تحریم و بی تجربگی باعث این عدم پیشرفت به اندازه کافی بوده است اما بخش عظیمی از دلیل آن، به علت عدم برنامه ریزی فوق روز است.

وی ادامه داد: علت نبود برنامه ریزی مناسب در سطح کلان کشور و عدم موفقیت آن این است که با نگاه سیاسی در کشور برنامه ریزی می‌شود.

امام جمعه بوشهر تأکید کرد: باید برنامه ریزی منافع ملی مطابق با واقعیت ظرفیت‌ها و نیازها و رفع تهدیدها و تبدیل تهدید به فرصت و آینده نگرانه باشد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در کشور بیشتر از حرف نیاز به عمل داریم، افزود: از جمله مشکلات ما در کشور این است که ۴۲ سال از وجود مبارک امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری با این سطح دانش و این نگاه انقلابی استفاده نکرده‌ایم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر