جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
آخرین آمار کرونا؛
فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از جان باختن 80 بیمار کووید19در کشور خبر داد...
کد خبر: ۸۵۷۵۵
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۹

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از جان باختن 80 بیمار کووید19 در کشور خبر داد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از انتخاب، سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز 2 فروردین 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 7 هزار و 357 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 773 نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 808هزار و 422نفر رسید. متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 80 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 61هزار و 877 نفر رسید.

لاری عنوان کرد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و 549 هزار و 649 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. سه هزار و 861 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون 12 میلیون و 221 هزار و 274 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است. در حال حاضر 12 شهرستان قرمز و 39 شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ دوشنبه دوم فروردین 1400 به عدد 108 نفر رسیده است.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری به خبرنگار وبدا در بوشهر گفت: در بیست‌وچهار ساعت گذشته 25 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای 7 مورد به کرونا، قطعی است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر 9 بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند افزود: از مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه 5 نفر در وضعیت تنفس با دستگاه قرار دارند.

دکتر کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که در 2 فروردین1400  اعلام شد گفت: متأسفانه امروز در استان بوشهر یک آقای 56 ساله بدون داشتن سابقه بیماری به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 17 بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به جانباختن 909 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس تصریح کرد: از مجموع موارد فوت‌شده، 888 مورد به‌طور قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 21 نفر نیز مشکوک به ابتلا به این بیماری بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 21814 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر