جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۷۱۴
جمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تأخیر چند ماهه حقوق کارگران مشکلات جدی در زندگی آنان ایجاد کرده که لازم است حقوق معوقه این کارگران پرداخت شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت‌الله صفایی بوشهری در پیام آدینه این هفته خود بیان کرد: یکی از مهمترین آموزه‌های سبک زندگی اسلامی «داشتن روحیه و رویه مقاومت» در تمام ارکان خرد و کلان زندگی در همه ابعاد شخصی، خانوادگی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی و عرصه‌های گوناگون علم و فناوری و تولید دانش بنیان مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه مقاومت به معنای نشکستن در مقابل مشکلات و حل منطقی و کارآمد آن‌ها است افزود: دارا بودن این روحیه عامل مهم موفقیت و پیروزی و دستیابی به اهداف و شکست دشمنان است. مقاومت در برابر ناملایمات نشان از ایمان و توکل به خدا و شخصیت مقتدر انسان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به مذاکرات اخیر هسته‌ای کشورمان با دیگر کشورهای عضو برجام گفت: مذاکرات باید بر اساس هدایت‌های رهبر معظم انقلاب صورت گیرد. برداشتن کامل و واقعی تحریم‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای، توسعه صلح آمیز دانش و فناوری هسته‌ای و تولیدات آن و دخالت نکردن کشور‌های ۱+۵ در امور استراتژیک مانند دخالت در سامانه دفاعی کشور از حداقل خواسته‌های مشروع نظام مقدس اسلامی است که آن کشور‌های زیاده خواه باید آن را متعهد شوند.

وی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تشکر و قدردانی از همه مراکز مذهبی برای مراعات دستورهای بهداشتی، از تمامی آن کانون‌های فرهنگی درخواست کرد همه دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با بیماری کرونا و مصوبات شورای رسیدگی به امور مساجد را مراعات کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: خبر‌ها حاکی از تاخیر چند ماهه حقوق کارگران است به طوری که زندگی آنان را دچار مشکلات جدی کرده است. از تمامی ادارات، شرکت ها، پیمانکاران، مراکز صنعتی تقاضا دارم حق بیمه کارکنان و کارگران خود را به موقع پرداخت کنند.

وی با اشاره به شیوع کرونا در استان و کشور گفت: نداشتن تدابیر صحیح و علمی، ضعف در مدیریت اجرایی و نظارت میدانی، بی‌توجهی برخی از مردم به توصیه‌های بهداشتی در عید نوروز، موجب بروز خیز چهارم بسیار خطرناک و مهلک بیماری کرونا شد و هم اینک خسارت‌های جانی و مالی فراوانی بر نظام و مردم به ویژه اقشار کم درآمد و با درآمد روزانه تحمیل شده و  باعث فشار جانکاهی به کارکنان نظام بهداشت و درمان شده است.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: بی تردید سلامت مردم مهم‌تر از تمامی اموری است که برخی با دلایل غیرعلمی آن را اهم می‌دانند. امید است دیگر شاهد این تصمیمات غیرکارشناسانه نباشیم و به توصیه‌های دانش بنیان و سلامت محور دلسوزان و متخصصان این امور به ویژه عرصه پزشکی توجه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر