جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۷۵۵
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

فکرشهر: سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: باتوجه به اوج گیری کرونا در بوشهر، کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های قرمز استان تعطیل هستند و فعالیت‌های ترویجی از طریق فضای مجازی ادامه دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عباس نعمتی روز شنبه در این ارتباط افزود: در ۲ شهرستان که دارای وضعیت نارنجی هستند نیز  در صورت وجود امکانات تنها تحویل کتاب از طریق پیک میسر است.

وی اضافه کرد: در صورتی که شهرستانی در وضعیت زرد کرونایی قرار گیرد، کتابخانه‌های عمومی به صورت تک شیفت و با ۳۰ درصد از ظرفیت سالن‌های مطالعه فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد:  اعضای کتابخانه‌ها در مناطق نارنجی و قرمز می‌توانند با مراجعه به سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به آدرس www.samanpl.ir  شهرستان، کتابخانه و کتاب مورد نظر خود را انتخاب کنند و اطلاعات آنرا به صورت تماس تلفنی یا فضای مجازی، از طریق خدمت رزرو در این سامانه به کتابخانه مورد نظر اطلاع دهند  و کتابداران شرایط دریافت کتاب را به اطلاع آنها می‌دهند.

عباسی عنوان کرد: ضدعفونی فضای کتابخانه، وجود قفسه برای قرنطینه یک هفته‌ای کتاب‌های تحویل‌ گرفته از اعضا، تمدید خودکار کارت‌های عضویت، بخشودگی جرایم در صورت بازگشت کتاب، افزایش مدت امانت کتاب به یک ماه، لغو خدمات در بخش نابینایان و ناشنوایان، تعطیلی بخش نشریات، کودک و مرجع و خدمات مجازی و غیر حضوری از اقدامات کتابخانه‌های عمومی استان در ایام شیوع کرونا است.

وی یادآورشد: در زمان حاضر ۷۶ کتابخانه عمومی در قالب ۴۴ کتابخانه شهری، ۲۲ کتابخانه روستایی و ۱۰ کتابخانه مشارکتی در استان بوشهر وجود دارد که به بیش از ۳۷ هزار عضو خود خدمت‌ رسانی می‌کنند.

در زمان حاضر شهرستان‌های دیر و جم در وضعیت نارنجی قرار دارند و بوشهر، گناوه، دیلم، دشتستان، تنگستان، عسلویه، کنگان و دشتی قرمز هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر