جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون استاندار بوشهر خبر داد:
فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از تأیید صلاحیت ۹۸ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای شهرهای استان بوشهر توسط هیئت اجرایی خبر داد...
کد خبر: ۸۶۸۸۷
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از تأیید صلاحیت ۹۸ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای شهرهای استان بوشهر توسط هیئت اجرایی خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدتقی ایرانی ظهر دوشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار داشت: در آستانه برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا هستیم و شرایط برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم در استان فراهم است.

وی از ثبت‌نام دو هزار و ۹۰۵ داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری استان خبر داد و بیان کرد: تعداد داوطلبان نسبت به دوره قبل دارای افزایش هفت درصدی است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به اینکه ثبت نام ۷۰ داوطلب دیگر نیز در مرحله رسیدگی قرار دارد خاطرنشان کرد: دو هزار و ۶۵۳ نفر معادل ۹۱ درصد مرد و ۲۵۲ نفر معادل ۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی میزان ثبت‌نام زنان در شورای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نسبت به دوره قبل را دو برابر دانست و اضافه کرد: ۷۱ درصد ثبت نام‌ها حضوری و ۲۹ درصد غیر حضوری بوده است.

ایرانی با اشاره به اینکه ۷۴ درصد از داوطلبان فاقد سابقه عضویت در دوره‌های قبل بوده‌اند ادامه داد: تعداد داوطلبان شوراهای اسلامی روستایی در شهرستان بوشهر نسبت به دور پنجم ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: هزار و ۴۵۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان شورای روستاها و عشایری استان دارای شغل آزاد، ۶۲۰ نفر کارمند، ۱۷۳ نفر فرهنگی، ۱۰۵ نفر کشاورز، ۲۰۴ نفر بازنشسته، ۷۲ نفر بیکار، چهار استاد دانشگاه ،۲ پزشک، ۱۱ روحانی، سه وکیل و ۳۵۷ نفر در سایر مشاغل هستند.

وی گفت: ۲۷۴ داوطلب زیر ۳۰ سال، ۵۷۳ داوطلب در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۶۲۲ داوطلب در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ۴۷۸ داوطلب در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۴۱۲ داوطلب در رده سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ۲۶۸ نفر در رده سنی ۵۱ تا ۵۵ سال، ۱۲۸ نفر در رده سنی ۵۶ تا ۶۰ سال، ۸۷ نفر در رده سنی ۶۱ تا ۶۵ سال، ۴۲ نفر در رده سنی ۶۶ تا ۷۰ سال، ۱۴ نفر در رده سنی ۷۱ تا و هفت نفر در رده سنی بالای ۷۵ سال قرار دارند.

همه شهرها به حد نصاب انتخابات رسیدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از تائید صلاحیت ۹۸ درصد از داوطلبان شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر توسط هیئت اجرایی خبر داد و اظهار داشت: همه شهرهای استان نیز به حد نصاب در نام نویسی انتخابات شورای اسلامی رسیده‌اند.

وی از تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی، آزاد و امانت‌دارانه خبر داد و افزود: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری هنوز ستادی ندارند و برای سفر به شهرهای مختلف و برخی امور حفاظتی باید درخواست بدهند تا روال قانونی طی شود.

ایرانی در ادامه با اشاره به موج چهارم کرونا در کشور بیان کرد: کادر درمانی، پرستاری، جهادگران و مردم تلاش‌های خوبی را برای مقابله با شیوع این بیماری داشته‌اند که این تلاش‌ها ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه اغلب شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند تاکید کرد: پرهیز از حضور در تجمعات و بازار، اجتناب از برگزاری دورهمی خانوادگی و مراسم حضوری باید توسط همه مردم رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر از تأمین مایحتاج عمومی مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: در استان بوشهر کمبود و یا مشکلی در تأمین نیازهای مردم وجود ندارد.

ایرانی با بیان اینکه بی‌توجهی به دستورالعمل بهداشتی در برابر کرونا یک جرم محسوب می‌شود افزود: تا بهبود شرایط ضمن کنترل تردد خودروها تمام صنوف و کسبه مشاغل تعیین شده تعطیل و لازم است صاحبان صنوف همکاری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر