جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۲۱۹
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۱

فکرشهر: مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر در راستای کنترل و مهار ویروس کرونا آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر روز دوشنبه در نشست قرارگاه جهادی طرح شهید سلیمانی استان بوشهر افزود: در همین راستا تیم‌های مراقبت و پیشگیری، مراقبت در منزل، نظارتی و حمایتی برای مرحله پنجم راه‌اندازی شده است.

سردار علی رزمجو بیان کرد: در چهار مرحله گذشته طرح شهید قاسم سلیمانی ۱۴۵ تیم مراقبت و پیشگیری با ۶۹۹ عضو، ۱۹۲ تیم نظارتی با ۴۷۲ عضو و  ۱۲۱ تیم حمایتی با ۴۱۶ عضو با همراهی ۲۵۰ نفر از کادر درمانی و ۵۰ پزشک این طرح را در استان اجرا کردند.

وی اضافه کرد: در این مدت ۴۰۰ هزار نفر در استان رهگیری، ۵۷هزار نمونه تست تشخیص سریع انجام شده است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: سال گذشته  ۱۳۵میلیارد تومان بسته معیشتی با مشارکت جهادگران و بسیجیان در شهرها و روستاهای استان توزیع شد.

رزمجو بیان کرد: همچنین هفت هزار و ۳۱۰ بسته مواد غذایی نیز در دهه نخست ماه مبارک رمضان بین نیازمندان استان توزیع شده و کار توزیع این بسته ها در دهه دوم و سوم ماه رمضان ادامه دارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهرگفت: با اعمال محدودیت‌ها در بخش‌های مختلف و افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روند صعودی ابتلا به کرونا در این استان کاهشی شد این در حالی است که این وضعیت شکننده است.

دکتر سعید کشمیری اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه حدود ۶۰ درصد است و در این شرایط استفاده مستمر از ماسک مهم‌ترین روش جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: برای کاهشی شدن ابتلا، بستری و فوتی تا زمان ایمنی نشدن جامعه به واکسن باید پروتکل‌های بهداشتی به صورت ۱۰۰ درصد مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۱۰ شهرستان این استان سه شهرستان دشتستان، گناوه و دشتی در وضعیت قرمز و هفت شهرستان دیگر دارای شرایط نارنجی کرونایی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر