جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۲۲۲
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: پنج حوزه‌ اولویت‌دار زیست فناوری بر اساس مزیت‌های این استان تعریف و تدوین شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در ارتباط تصویری استانداران با مسئولان پارک علم و فناوری کشور اعلام کرد: این حوزه‌ها شامل زیست فناوری دریایی گیاهان و سلامت، صنایع فناوری دریایی گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی، نفت، گاز و صنایع شیمیایی هستند.

وی با بیان اینکه کشاورزی و تأمین آب از طریق پروژه‌های آب‌شیرین‌کن از دیگر اولویت‌های این استان است، اضافه کرد: در این راستا سند علم و فناوری تدوین و صندوق علم و فناوری استان هم راه‌اندازی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۸ شرکت دانش بنیان دانشگاهی فعال در استان بوشهر فعال هستند گفت: ۵۱ هزار دانشجو و ۶۹۸ عضو هیات علمی در ۴۹  واحد دانشگاهی این استان  مشغول به تحصیل هستند.

گراوند اعلام کرد: در زمان حاضر ۲۷ شرکت دانش‌بنیان با ۱۵۲ محصول فناورانه در بوشهر فعال است این درحالی است که تا پیش از دولت تدبیر و امید تنها ۲ شرکت دانش‌بنیان در استان وجود داشت.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۰۱ واحد فناوری در استان بوشهر ایجاد شده و ۳۴ هکتار زمین نیز در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار گرفته شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی هفت مرکز رشد در شهرستان‌های استان بوشهر گفت: دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نیز دارای ۱۰ مرکز نوآوری، توسعه و فناوری، چهار پژوهشکده و مرکز پژوهشی، ۳۶ مرکز نوآور و ۱۰ شرکت دانش‌بنیان با ۱۲۷ محصول فناورانه است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر هشت مرکز فناور با هشت محصول فناورانه در مرکز رشد و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فعال است.

 استاندار بوشهر اعلام کرد: برج فناوری و دانشکده کسب‌وکار بوشهر از پروژه‌های در دست اجرا است که به زودی با دستور رئیس جمهور عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرک زیست فناوری دلوار از دیگر پروژه های در دست اجرای بوشهر است که ۱۰۰ هکتار زمین برای آن اختصاص یافته و در حوزه زیست فناوری دریایی فعالیت می‌کند.

گراوند گفت: اقتصاد دانش بنیان استان به عنوان پایلوت کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و پروژه‌های پیشران در حوزه زیست بوم نوآوری در بوشهر انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است که دانشکده سیستم هوشمند و علوم اداری، دانشکده علوم و فناوری و نانو زیستی، مجتمع فناوری و کتابخانه عمومی دانشگاه خلیج‌فارس از آن جمله است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر