جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
آخرین آمار کرونا؛
فکرشهر: دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: مجموع بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۳۶۸ نفر است...
کد خبر: ۸۸۳۰۹
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۳

فکرشهر: دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: مجموع بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۳۶۸ نفر است.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۳۵ مورد به کرونا قطعی است.

وی با اشاره به بستری ۵۱ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا افزود: از مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی استان بوشهر ۱۷ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری با اشاره به فوت ۱۰۶۶ هم استانی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، جزییات موارد فوتی ۱۵ اردیبهشت‌ماه در استان بوشهر را چنین اعلام نمود: متأسفانه چهار آقای ۶۳، ۶۷، ۸۲ و ۸۴ ساله باسابقه دیابت، بیماری قلبی و کبدی، مشکل پلاکت خون و ازکارافتادگی ازجمله موارد فوتی امروز در استان بوشهر بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۱۱ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۳۷۲۸۷ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۳۴۹ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۳ هزار و ۵۶۸ نفر رسید. پنج هزار و ۴۹۹ بیمار بدحال نیز در بخش های آی سی یو بستری هستند.

به گزارش فکرشهر، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۸۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۴۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۵۹۱ هزار و ۶۰۹ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۳۹ هزار و ۴۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و ۴۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۶ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۹۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۱۰۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۱ شهر در وضعیت زرد و صفر شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۲۲ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۰  دوز رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر