جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۵۰۳
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲

فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دیلم: با بهره‌برداری از کارخانه تولید غذای آبزیان مرجان - بیدو در این شهرستان بخش عمده مشکلات صنعت پرورش میگو در جنوب کشور برطرف شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صدا و سیما، محمد طاهری افزود: این کارخانه در شهرک صنعتی شهرستان دیلم با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان ساخت و در دهه فجر سال گذشته راه‌اندازی شد که زمینه اشتغال مستقیم ۶۰ نفر را فراهم کرده‌است.

وی گفت: سرمایه‌گذار این طرح از جوانان بومی و کارآفرین شهرستان دیلم است که پیش از این شرکت عمل‌آوری بسته بندی انجماد آبزیان را در مجاورت همین کارخانه در سال ۹۷ با حجم سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومان ساخت و راه‌اندازی کرد.

طاهری گفت: در شرکت عمل‌آوری بسته بندی انجماد آبزیان نیز زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر نیروی فصلی در زمان تولید میگوی پرورشی و ۳۰ نفر نیروی دایمی فراهم شده‌است.

وی افزود: کارخانه تولیدغذای آبزیان مرجان بیدو روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ تن غذای پرورش دهندگان میگوی سایت بویرات دیلم و سایر سایت‌های پرورشی استان بوشهر و استان همجوار خوزستان را تامین و پوشش می‌دهد.

طاهری گفت: به منظور تکمیل زنجیره تولید آبزیان بویژه تولید، پرورش و صادرات میگو، بزودی طرح مزرعه تولید و کشت لارو (بچه میگو) در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی افزود: برند عیدانه برند ثبت شده شرکت آبزیان مرجان بیدو برای عرضه محصولات به بازار داخلی و خارجی است.

طاهری گفت: در فصل برداشت میگوی سایت‌های پرورش میگو از شهریور تا دی ماه هر سال بیش از ۴۰۰ کارگر که عموم آنان بانوان و مردان و فرزندان خانوار‌های بی بضاعت و نیازمند تحت پوشش نهاد‌های حمایتی شهرستان هستند، در این شرکت مشغول به کار می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر