جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۲۱۵
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر دستگاه‌های متولی به مسئولیت‌های خود در ارتباط با تعیین تکلیف منازل آسیب دیده از زلزله ۲۹ فروردین و ۳۱ اردیبهشت ماه امسال در این شهرستان عمل کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز شنبه در جلسه فوق العاده مدیریت بحران این شهرستان افزود  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به  بازسازی، مقاوم سازی، تعمیرات و تسهیلات مربوط به خسارات وارده به واحد های مسکونی اقدام کند.

وی اظهارداشت:  تکلیف واحدهای مسکونی زلزله زده در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان هرچه سریع تر مشخص شود.

فرماندارگناوه بیان کرد: در زلزله ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین ۵۰۰ واحد مسکونی و در زلزله عصرجمعه ) ۳۱ اردیبهشت ماه) نیز تعداد دیگری در روستاهای این شهرستان خسارت دیدند که نیاز است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آنها را تعیین تکلیف کند.

وی اظهارداشت: عمده واحدهای آسیب دیده از زلزله مربوط به افراد آسیب پذیر و اقشار مستضعف و محروم هستند و یا شغل پایداری ندارند و نیاز به سرپناه مطمئن و امن دارند.

مهرجو  گفت: اداره کل مدیریت بحران استان  بوشهر باتوجه به شرایط آب وهوای منطقه پیگیری لازم به‌منظور تامین کانکس از طریق مرکز به عمل آورد و  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در زمینه بهسازی واحدهای مسکونی اقدام عاجل به عمل آورد.

فرماندارگناوه ادامه داد: باگذشت یک ماه از زلزله ۵.۹ ریشتری، پس لرزه‌ها ضمن اینکه قطع نشده بلکه شدت آن بالارفته و ساکنان آن مناطق مشکل دارند.

وی  افزود: باتوجه به اینکه تداوم پس لرزه‌های شدید باعث شده که  واحدهای مسکونی آسیب دیده ناامن شوند و ایمنی  لازم نداشته باشند، باید تدابیر لازم برای کمک به زلزله زدگان اتخاذ شود.

مهرجو گفت: دهیاران  همانند یک مدیر دستگاه اجرایی با راهبری مدیریت بحران و شوراها مستند به قوانین ومقررات نسبت به وظایف قانونی خود عمل کنند و اگر کوتاهی و سهل‌انگاری صورت گیرد برابر قانون مسئولیت دارند.
فرماندار گناوه بیان کرد: جمعیت هلال احمر نسبت به توزیع چادر و بسته‌های معیشتی به خانوارهای آسیب دیده از زلزله اقدام کند.

بخشدارمرکزی گناوه گفت: بمحض وقوع زمین لرزه به مناطق نزدیک به کانون زلزله اعزام و از نزدیک در جریان وضعیت آنان قرار گرفتیم.

خدیجه دشتی افزود: در بازدیدهای صورت گرفته از روستای تاجملکی تخریب ها جزیی و در حد ریزش نمای ساختمان و ترک خوردگی بود.

وی اظهارداشت:  بیشترین دغدغه روستاهای زلزله زده تسریع در پرداخت تسهیلات و وام بلاعوض و ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده‌است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی پنج ریشتر روز جمعه بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس و حوالی بندر گناوه را لرزاند.

 به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه در هشت کیلومتری عمق زمین و  در موقعیت طول جغرافیایی ۵۰.۵۹ و عرض جغرافیایی ۲۹.۷۶ رخ داد. 

بر اساس این گزارش این زمین لرزه در ۲۱ کیلومتری بندر گناوه (بوشهر)، ۳۰ کیلومتری بندر ریگ (بوشهر) و ۳۲ کیلومتری امام حسن (بوشهر) رخ داده است و نزدیکترین مراکز استان در ۹۴ کیلومتری بوشهر و ۱۳۹ کیلومتری یاسوج بوده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر