جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۳۱۵
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: سعید کشمیری گفت: ویروس کرونا برای حفظ حیات خود جهش پیدا می‌کند و هر از گاهی باید منتظر یک سویه جدید باشیم، اما پیشگیری و درمان همه سویه‌ها مانند هم و با همان شیوه‌نامه‌ها است.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به این‌که تاکنون ۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و نوبت دوم آنان نیز در هفته‌های آینده انجام می‌شود، گفت: جاماندگان گروه‌های سالمند دوباره نوبت‌گیری کنند تا پس از اعلام پیامکی واکسن را دریافت کنند. ۷۰ ساله‌ها نیز باید در سایت نام‌نویسی کنند تا پس از دریافت پیامک به مرکزی که برای آنان تعیین شده بروند و واکسن بزنند.
 
دکتر سعید کشمیری با بیان این‌که واردات واکسن کرونا از چند کشور انجام شده، افزود: این که چه واکسنی و از چه کشوری باشد اصلاً مهم نیست و تمامی واکسن‌هایی که از چین، روسیه و اروپا وارد می‌شوند مورد تأیید هستند.
 
او ادامه داد: هر نوع واکسن کرونایی که تزریق شود مرگ‌ومیر را به صفر می‌رساند و بستری‌ها را کاهش می‌هد.
 
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به گونه‌های تازه ویروس گفت: ویروس کرونا برای بقای خود به‌صورت طبیعی در گردش است و برای حفظ حیات خود جهش پیدا می‌کند که باید هر از گاهی منتظر سویه‌های جدید آن بود.
 
کشمیری افزود: هر نوع جدیدی از ویروس کرونا که رخ‌نمایی کند پیشیگری و مبارزه با آن تفاوتی ندارد و باید دست‌ها را شست، ماسک زد و فاصله‌های اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرد.
 
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر  درباره شرایط این بیماری در استان هم گفت: همانند ۲۸ استان دیگر روند همه‌گیری کرونا در استان بوشهر نیز رو به پایین آمدن است و بستری‌ها و مرگ‌ومیر‌ها کاهش داشته است.
 
او با اشاره به قرمز شدن دو شهرستان کنگان و عسلویه، گفت: این قرمز شدن به‌دلیل فراگیری سوش آفریقایی نیست، بلکه میزان مبتلایان و بستری‌ها در این دو شهرستان بالاتر رفته است.
 
کشمیری گفت: البته یکی از شهروندان شهرستان عسلویه به سوش آفریقایی مبتلا بود که در دوره درگیری و دوره نقاهت در خارج از استان بوده و اکنون نیز بهبود پیدا کرده است.
 
او ادامه داد: کانون کرونای آفریقایی در شهرستان پارسیان استان هرمزگان شناخته شده که، چون در همسایگی استان ما است باید بیشتر مراقب بود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۱۰ روز پیش بالای ۴۵۰ بستری در بیمارستان‌های استان داشتیم که اکنون به ۲۵۰ بستری رسیده است. میزان ابتلا نیز کم شده و از هر ۱۰۰ نمونه ۲۵ نمونه مثبت است که تا پیش از این و در اوج موج چهارم، این آمار ۶۰ نفر مثبت در هر ۱۰۰ نمونه بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر