سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: هواشناسی بوشهر پیش‌بینی کرد از فردا تا روز چهارشنبه دریا طوفانی است بنابراین دریانوردان از تردد‌های دریایی غیر ضروری اجتناب کنند...
کد خبر: ۹۰۰۸۸
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹

فکرشهر: هواشناسی بوشهر پیش‌بینی کرد از فردا تا روز چهارشنبه دریا طوفانی است بنابراین دریانوردان از تردد‌های دریایی غیر ضروری اجتناب کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر فردا (یکشنبه ۱۶ خرداد) تا پایان روز چهارشنبه به سبب وزش باد‌های شدید شمال غربی در سطح استان و بر روی خلیج فارس، دریا به تناوب مواج و طوفانی خواهد بود.
 
فرج اله شکوهی پور افزود: پیش‌بینی می‌شود در این مدت در برخی ساعت‌ها سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا و خشکی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا بیش از ۳ متر افزایش یابد که باعث اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل خواهد شد.
 
وی با توصیه به صیادان و دریانوردان تاکید کرد: در این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به‌ویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.
 
مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: آسمان استان تا فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در ساعات‌هایی از ظهر تا اوایل شب همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.
 
وی ادامه داد: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های شمالی و مرکزی در ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب گاهی بیش از ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.
 
شکوهی پور عنوان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی در ساعات‌هایی از ظهر تا اوایل شب ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.
 
وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۱۱ دقیقه، جزر اول ساعت ۱۳:۰۹، مد دوم ساعت ۱۷:۵۲ و جزر دوم ساعت ۲۳:۵۰ دقیقه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر