جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۲۸۷
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: باید با اعتقاد به اینکه قرآن علم است برای رفع مهجوریت آن و محور قرار دادنش در زندگی تلاش شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی روز سه‌شنبه در نشست ویدیو کنفرانسی با دست اندرکاران پایتخت قرآنی بوشهر اظهار کرد: مشکل امروز جامعه این است که به قرآن به عنوان علم عقیده واقعی وجود ندارد و بیشتر به عنوان کتاب مقدس مورد استفاده دکوری و پوستی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن نزدیک به ۵۰۰ آیه درباره سیاست دارد و استادان حقوق ۲ هزار و ۶۰۰ نکته حقوقی از تفسیر نور استخراج کرده‌اند، افزود: لازم است به بیان قرآن درباره سیاست، اقتصاد، روانشناسی، معماری و سایر ابعاد توجه و به کار گرفته شود.

قرائتی اضافه کرد: تفسیر و تدبر در قرآن مستحب نیست بلکه امری واجب است و خداوند در این کتاب آسمانی از همگان خواسته است که علاوه بر تلاوت، در آیات تدبر کنند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: امروز قرآن کریم در جامعه مهجور مانده است و لازم است مسئولان، سخنرانان مذهبی، ائمه جمعه و جماعات، حوزه‌های علمیه قرآن و تفسیر آن را در محور جلسه‌ها و آیین‌ها و مراسم دینی و مذهبی قرار دهند تا قدم به قدم در بدنه زندگی مردم جاری شود.

وی گفت: بیان تفسیرهای کوتاه، قابل فهم و متناسب با جمعیت شنونده باید جای خود را در خطبه‌ها و سخنرانی‌های مذهبی بازیابد.

قرائتی با بیان شواهد و مثال‌هایی از چاپ قرآن بر روی کاشی، با استفاده از انواع چوب و دیگر ابزار، افزود: توجه صرف به ظاهر و چاپ نسخه‌های فاخر اثری در خارج شدن قرآن از مهجوریت ندارد بلکه لازم است قرآن اقامه شود که این مهم با تفسیر قرآن در مجامع و ورود به زندگی روزانه مردم تحقق می‌یابد.

رئیس ستاد اقامه نماز  بیان کرد: باید در همه ابعاد زندگی مانند شیوه سخن گفتن، نحوه ازدواج و همسرگزینی، تحصیلات، برگزیدن راه و روش زندگی و سایر زمینه‌ها از تفسیر و آموزه‌های موجود  در قرآن بهره گرفته شود.

وی با اشاره به کسب عنوان پایتختی قرآن کریم از سوی استان بوشهر گفت: انجام این مهم  مبارک، مقدس و ارزشمند است اما نباید به کسب این نام و لقب بسنده شود بلکه تلاش شود تا قرآن به سراسر زندگی مردم وارد شود.

قرائتی تاکید کرد: کسب این عنوان با توفیق الهی نصیب بوشهر شده است و باید تلاش کند با جدی گرفتن آن، افتخار قرآنی شدن را حفظ کند و با تلاش و هماهنگی همه جانبه در راستای خارج شدن قرآن از مهجوریت و ورود آن به زندگی و عمل مردم و جامعه بکوشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر