جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۳۲۷
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: به‌منظور تاب آوری و پایداری شبکه‌های توزیع برق  تا کنون هزار و ۴۴۹ دستگاه استخراج رمز ارز در استان شناسایی و کشف شده است.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، غلامرضا حشمتی با اشاره به خاموشی‌های اخیر و مشکلاتی که برای تامین برق مشترکان به‌وجود آمده است، یکی از دلایل این خاموشی‌ها را استفاده برخی سودجویان از دستگاه‌های تولید رمز ارز بیان کرد.

وی ادامه داد: به منظور تامین برق پایدار مشترکان طرح جمع آوری ماینر‌ها و رمز ارز‌های غیرمجاز از نیمه دوم پارسال در استان آغاز شده است و همچنان با جدیت ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال مصرف برق بسیار بالایی دارند و هر دستگاه ماینر به اندازه یک کولرگازی برق مصرف می‌کند، با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان سعی بر این است تا از فعالیت آن‌ها در این روز‌ها جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: بر اساس طرح تشویقی اعلام شده از سوی توانیر، مشترکانی که اقدام به معرفی دارندگان دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز کنند تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی برخوردار خواهند شد.

حشمتی، سرانه مصرف برق در استان در هر دوره ۱۲ هزار کیلو وات عنوان کرد و افزود: به‌طور متوسط سرانه مصرف برق در کشور کمتر از ۳ هزار کیلو وات در هر دوره است که در استان بوشهر ۴ برابر متوسط کشوری است.

وی با اشاره به اجرای مانور اقدام فراگیر شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: در این راستا شناسایی مشکلات شبکه برق، تعدیل و تنظیم بار روشنایی و عوامل افزایش مصرف برق در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تاکید کرد: صنعت برق امسال با توجه به افزایش دما و همچنین کاهش بارش‌ها که منجر به کاهش تولید شده، و همچنین استفاده بی رویه رمز ارز‌های غیر مجاز شرایط خاصی را تجربه می‌کنند و می‌طلبد که مشترکان با مدیریت مصرف همکاری لازم را برای عبور موفق از اوج مصرف تابستان ایفا کنند.

وی گفت: با چنین وضعیتی تنها راهکار موجود مصرف بهینه انرژی الکتریکی است که در این زمینه خاموش کردن چراغ‌های اضافی و استفاده از نور طبیعی آفتاب در روز، سرویس به موقع کولرها، نگه داشتن دمای کولر روی ۲۵ درجه و استفاده نکردن از دستگاه‌های برقی پرمصرف و غیر ضرور در ساعت‌های اوج مصرف (از ساعت ۱۲ تا ۱۸) باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

حشمتی بیان کرد: مصرف بهینه برق در واقع معامله دو سر برد برای تمامی مشترکان است، زیرا علاوه بر کمک به عبور موفق از اوج بار تابستان و تداوم برق منازل، در بهره‌مندی مشترکان از مزایای طرح برق امید و کاهش هزینه برق مصرفی آن‌ها کمک شایانی ایفا می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر