جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۶۹۸
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم استفاده از ظرفیت دریا تاکید کرد و گفت: استان بوشهر یک استان مولد است و نباید فقیر و بیکار داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر سه شنبه در گفت و کوی تلویزیونی با مردم استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های فراوانی است که باید به این ظرفیت‌ها به خوبی توجه شود.

وی پارس جنوبی و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی را یکی از ظرفیت‌های استان دانست و بیان کرد: این استان پایتخت انرژی ایران اسلامی است و جایگاه ویژه ای در حوزه انرژی خاورمیانه دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از نیروگاه اتمی و پارس جنوبی و پایانه بزرگ صادرات نفتی به عنوان مهمترین ظرفیت‌های استان نام برد و افزود: این حجم از انرژی تمدنی بزرگ در عسلویه شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت بالای تولید خرما است ادامه داد: باید برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان بوشهر تلاش بیشتری شود و ما برای این مهم نیز برنامه داریم.

اقتصاد دریا محور باید فعال‌سازی شود

رئیسی با بیان اینکه استان بوشهر با وجود دریا و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نباید فرد بیکار داشته باشد گفت: اقتصاد دریا محور باید فعال‌سازی شود و مسئولان ارشد استان در این زمینه باید اهتمام ورزند.

وی با اشاره به اینکه در کشور بیش از سه هزار کیلومتر دریا داریم افزود: اقتصاد دریا را برای رفع اشتغال باید فعال کنیم؛ البته کارهایی شروع شده و بسیاری از اقدامات نیز جایش خالی است که باید انجام شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به مسئله ته‌لنجی اشاره کرد و افزود: با مسئله کالای قاچاق سازمان یافته باید برخورد شود و کسانی که قاچاق سازمان یافته می‌کنند، بوشهری نیستند و ته‌لنجی ربطی به قاچاق ندارد.

وی با تاکید بر اینکه قاچاق سازمان یافته موجب اختلال در تولید می‌شود خاطر نشان کرد: ته‌لنجی باید ساماندهی شود و مشکلی با آن نداریم و در مبارزه با قاچاق، مصمم هستیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: استان بوشهر یک استان مولد است و نباید فقیر و بیکار داشته باشد.

لزوم تسهیل دسترسی به درمان

وی یکی از مسائل مهم در استان بوشهر را دسترسی به درمان به‌روز و دسترسی به پزشکان متخصص دانست و افزود: در حوزه درمان، توزیع امکانات و تجهیزات و حتی توزیع متخصص باید عادلانه باشد.

رئیسی بیان کرد: نقش ترانزیتی استان بوشهر با کشورهای خلیج فارس و آسیای مرکزی می‌تواند تحولی اساسی در اقتصاد و تجارت مردم استان ایجاد کند و معیشت را دگرگون کند.

وی افزود: لازم است از کارگران و مهندسان عسلویه بخاطر اینکه در گرمای بوشهر تولید ثروت و تولید قدرت اقتصادی می‌کنند تقدیر کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حوزه شیلات و کشاورزی در استان باید کار شود و زنجیره ارزش افزوده ایجاد شود تا معیشت مردم تأمین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر