جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر:
کد خبر: ۹۰۷۷۶
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

فکرشهر: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: انتخابات موقعیتی برای تجلی جمهوریت نظام اسلامی و عرصه ای برای ابراز وجود و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان است.

به گزارش فکرشهر، اکبر مولایی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از آنجائیکه ما با شرکت در انتخابات زمینه ساز آینده خود و فرزندانمان در جامعه هستیم؛ مشارکت در انتخابات بسیار مهم و اساسی است و باید به این نکته توجه شود.

وی با اشاره به تاثیر انتخابات در نظام سیاسی کشور اضافه کرد: بر تک تک ما واجب است که در این کار عظیم و سرنوشت ساز مشارکت فعال داشته باشیم و دیگران را تشویق و ترغیب به مشارکت در آن کنیم تا ترسیم کننده فردایی بهتر برای جامعه خویش باشیم.

مولایی ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در آزمون بزرگ انتخابات، علاوه بر به نمایش گذاشتن اقتدار نظام و حمایت از دستاوردهای آن، لبیکی به ندای رهبر معظم انقلاب است که انتخابات را عرصه نمایش واقعی مردم‌سالاری دینی و اعلام وفاداری به آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند.

وی اظهار کرد: بی‌شک حضور مردم در پای صندوق‌های رای، اصلی‌ترین و مهم‌ترین رکن انتخابات است و مشارکت در انتخابات، فارغ از هر سلیقه و گرایش سیاسی، اصلی مهم و مبنایی در جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

مولایی بیان کرد: همراه شدن در این آزمون بزرگ و رقم زدن حماسه‌ای دیگر در عرصه مردم‌سالاری دینی، در زمانه‌ای که شرایط منطقه و جهان، دستخوش تلاطم و تغییر بسیار است، گام استوار دیگری برای تثبیت اقتدار ملی و حرکت ایران بزرگ به سمت آینده‌ای درخشان‌تر و امیدوارتر است.

وی گفت: دانشجویان و دانشگاهیان، به‌عنوان ارکان مهم و اثرگذار در عرصه فرهنگ، اجتماع و سیاست و کانون خردورزی و دین‌مداری، همواره در انتخابات نقشی بسزا داشته و مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف و آزمون‌های مهم کشور، گواهی راستین بر نقش کم نظیر این نهاد در رقم زدن آینده‌ای پراقتدار و افتخار برای کشور است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهرگفت: در همین ارتباط دانشجو معلمان پسر و دختر به عنوان معلمان و سفیران نظام مقدس جمهوری اسلامی در بین دانش آموزان و مردم دعوت می شوند تا مشارکت فعال در امر انتخابات داشته باشند.

مولایی افزود: امید می‌رود با مشارکت آگاهانه بتوان فرد اصلح را انتخاب کرد و به هدف‌های بلند جامعه اسلامی ایران جامه عمل پوشاند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر