جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۰۴۸
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۳

فکرشهر: فراخوان دومین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر با هدف توسعه فرهنگ نشر در جامعه، معرفی آثار فاخر مکتوب نویسندگان و ناشران و ارتقای سطح مطالعه و ترویج کتابخوانی منتشر شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز دوشنبه در این ارتباط گفت: با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، دومین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر برگزار می‌شود. 

فاطمه کرمپور افزود: بر این اساس از ناشران، پژوهشگران، محققان، مؤلفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌شود با دریافت و تکمیل کاربرگ درج شده در تارنمای اداره کل استان بوشهر، ۲ نسخه از کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به همراه کاربرگ مربوطه به دبیرخانه ارسال کنند.

وی بیان کرد: با توجه به انتخاب بوشهر به‌ عنوان «نخستین پایتخت قرآنی ایران سال ۱۴۰۰» بخش ویژه این دوره به کتاب‌های «قرآن‌پژوهی» اختصاص دارد.

کرمپور ادامه داد: بر این اساس علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند با دریافت و تکمیل کاربرگ مندرج در تارنما، ۲ نسخه از کتاب‌های خود را در موضوع یادشده که برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۹ انتشار یافته به همراه کاربرگ مربوطه، به دبیرخانه ارسال کنند.

وی عنوان کرد: همه مولفان، مترجمان و مصححان استان بوشهر می‌توانند آثارشان را که برای نخستین‌بار در سال‌های ۱۳۹۸ـ۱۳۹۹ منتشر شده، به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

کرمپور یادآور شد: در بخش استان‌شناسی کتاب‌های داوری می‌شود که برای نخستین‌بار از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان ۱۳۹۹ منتشر شده باشند.

وی گفت: کتاب‌هایی که در نخستین دوره کتاب سال استان بوشهر داوری شده باشند، در صورت ارسال مجدد از چرخه داوری خارج خواهند شد.

کرمپور با اشاره به اینکه ملاک سال انتشار، شناسنامه ناشر در کتاب خواهد بود، اظهار داشت: آثار پدیدآورندگان و ناشران غیربومی فقط در موضوع بوشهرشناسی و قرآن‌پژوهی پذیرفته و کتاب‌های کمک‌درسی و عکس‌برداری‌شده از کتاب‌های خارجی نیز مورد داوری قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: کتاب‌های مجموعه مقالات و سخنرانی‌ها اگر دارای موضوع واحد باشند داوری می‌شوند و کتاب‌های ارسالی نیز بازگردانده نخواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در این رویداد به صاحب کتاب برگزیده لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی و به کتاب شایسته تقدیر، لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدا می‌شود.

کرمپور یادآور شد: مهلت ارسال آثار نیز ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ به آدرس دبیرخانه واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و زمان مراسم پایانی و اهدای جوایز نیز هفته پایانی آبان ۱۴۰۰ (همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران) است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر