جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در جلسه ستاد کرونای شهرستان مطرح شد:
فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: با توجه به وضعیت شهرستان دشتستان، اگر موج جدید کرونا را جدی نگیریم وارد پیک پنجم خواهیم شد...
کد خبر: ۹۱۵۵۲
دوشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: با توجه به وضعیت شهرستان دشتستان، اگر موج جدید کرونا را جدی نگیریم وارد پیک پنجم خواهیم شد. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری دشتستان، فتح اله نوروزی صبح روز دوشنبه ـ ۷ تیرماه ـ در جلسه ستاد کرونای شهرستان دشتستان افزود: روند صعودی مبتلایان و همچنین بستری ها در شهرستان به ما هشدار می دهد که کرونا هنوز تمام نشده است و در صورت بی تفاوتی و عادی انگاری دچار وضعیت بحرانی می شویم و با بازگشت محدودیت های گروه های شغلی مواجه خواهیم شد که تبعات خوبی برای آحاد جامعه نخواهد داشت. 

نوروزی از بهداشیارانی که در شعب اخذ رای همکاری و تلاش خوبی با هیات نظارت بر انتخابات برای رعایت پروتکل های بهداشتی داشتند، تشکر و قدردانی کرد و دشتستان اظهارکرد: تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان ضمن هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان باید نظارت بر حوزه های خود را در اولویت خود قرار دهند. 

فتح اله نوروزی بر تشدید گشت های مشترک هدفمند توسط اتاق اصناف، صنعت و معدن و تجارت، اداره ورزش و جوانان و نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: شواهد نشان دهنده کاهش استفاده 50 درصدی شهروندان از ماسک در اماکن عمومی دشتستان است. 

فرماندار دشتستان از شهروندان شهرستان خواست که همچنان استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را به خوبی رعایت کنند و از مسوولین مراکز درمانی شهرستان نیز درخواست کرد، ضمن آمادگی کامل از لحاظ تامین دارو، از تمام امکانات و ظرفیت های خود برای پیشگیری از جهش جدید بیماری کرونا استفاده نمایند تا «درصد کشندگی این بیماری» کاهش یابد.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت کنونی شهرستان دشتستان که قرمز است، کارکنان تمامی دستگاه های اجرایی ملزم هستند، با یک سوم نیرو فعالیت داشته باشند و کارکنانی که بیماری خاص و بیماری های زمینه دارند در اولویت دورکاری هستند؛ همچنین طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، شهربازی های سرپوشیده، گیم نت ها و استخرهای توپ شهر بازی های روباز در شرایط قرمز کرونایی باید بسته باشند و در صورت تخلف از این مصوبه پلمب خواهند شد. 

فرماندار بیان کرد: بازرسان شبکه بهداشت و درمان به تنهایی نمی توانند وضعیت شهرستان را کنترل نمایند و لازم است تمام دستگاه های اجرایی مربوطه با شبکه بهداشت و درمان برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف باید تعامل و همکاری لازم را داشته باشند. 

وی گفت: بیش از یازده هزار نفر در شهرستان در مقابل بیماری کرونا واکسینه شده اند و امیدواریم با ورود محموله های جدید واکسن به شهرستان این روند با سرعت بیشتری انجام گیرد.

وی از هلال احمر خواست تا سالن های خود را برای مهیا شدن مراکز واکسیناسیون عمومی در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار دهد و تصریح کرد: ما تجربه برگزاری کنکور سراسری را در شرایط کرونایی در سال گذشته داشته ایم و همه امکانات شهرستان برای برگزاری آزمون کنکور با حفظ تمامی پروتکل های بهداشتی، باید بسیج شود و آموزش و پرورش از ظرفیت های خود در این راستا استفاده نماید. 

فرماندار دشتستان همچنین از اداره ورزش و جوانان خواست که نظارت جدی بر گروه های ورزشی 1و 2 که فعالیت آنها مجاز است، داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با آنها برخورد قانونی انجام گیرد و ادامه داد: تالارهای پذیرایی با رعایت شرایط خاص و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باز هستند و مسوولین تالارها و سالن های عقد و عروسی باید فرم تعهد نامه شبکه بهداشت و درمان مبنی بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را امضا نمایند، همچنین برای پیشگیری از عادی انگاری در حوزه اصناف، بازدید میدانی از میدان میوه و تره بار و همچنین ترمینال مسافربری توسط تیم های گشت های مشترک انجام شود و گزارش آن سریعا به فرمانداری ارسال شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر