جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در این مرکز افزایش‌ یافته است و بیماران مراجعه کننده بدحال‌تر و در سنینی پایین‌تر هستند...
کد خبر: ۹۲۰۱۳
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: رئیس بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در این مرکز افزایش‌ یافته است و بیماران مراجعه کننده بدحال‌تر و در سنینی پایین‌تر هستند

به گزارش فکرشهر از علوم پزشکی بوشهر، دکتر عاطفه اسفندیاری بیان کرد: تعداد بیماران بستری کووید ۱۹ در بیمارستان افزایش‌یافته است و بیماران مراجعه کننده به بیمارستان بدحال‌تر و در سنینی پایین‌تر هستند.

او افزود: درمان بیماران و ایجاد امکانات و فراهم کردن تجهیزات و لوازم موردنیاز، اکسیژن‌رسانی و تامین دارو و تخت موردنیاز بر عهده بیمارستان است، اما ظرفیت تخت‌های بیمارستانی محدود است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر ادامه داد: راه‌حل کرونا پیشگیری و همکاری بین بخشی است، انتظار داریم مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و همه نهاد‌ها سلامت را در سرلوحه سیاست‌های خود قرار دهند.

اسفندیاری عنوان کرد: تعداد بیماران بستری در این مرکز در مقایسه با هفته گذشته افزایش‌ یافته و ظرفیت بیمارستان رو به تکمیل شدن است با ادامه روند کنونی تا چند هفته آینده ظرفیت تمام بیمارستان‌ها تکمیل می‌شود.

بستری 407 بیمار در بخش‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان/ ثبت 3 فوتی جدید

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر نیز در جمع خبرنگاران گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ دوشنبه 14 تیر ماه، 407 نفر است.

دکتر سعید کشمیری در مصاحبه با خبرنگار وبدا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 112 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای 63  مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 94  بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 79  نفر از آنها مثبت قطعی بوده‎اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 43 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 13 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دکتر کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده است، بیان کرد: متاسفانه امروز 3 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا، 3 آقا  با 83، 42 و 41 سال سن با سابقه بیماری کلیوی، تشنج و دیابت در استان بوشهر به ثبت رسید.

وی افزود: تا کنون  1281  نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 54810  نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دکتر کشمیری بیان کرد: متاسفانه با آمار بالای بستری‌ها در طی روزهای آینده شاهد افزایش موارد بستری و فوتی در استان هستیم.

وی افزود: اینک کل استان در وضعیت خطرناک قرار دارد اما همچنان دورهمی و مسافرت رفتن پابرجاست که از هم استانی‌های عزیز خواستار گفتن نه به دورهمی در این شرایط و رعایت پروتکل‎‌های بهداشتی هستیم.

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، ۱۵۷ بیمار کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته در کشور جان خود را از دست دادند. همچنین در این بازه زمانی ۱۶هزار و ۲۵ بیمار جدید نیز شناسایی شدند.

به گزارش انتخاب و بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۱۵۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و یک هزار و ۱۶۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۳۲۰ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۷۸۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۷۰ هزار و ۸۴۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون دو میلیون و ۹۴۰ هزار و ۸۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۳ هزار و ۲۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۴ میلیون و ۴۳ هزار و ۱۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۹۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر