جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۱۸۹
شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: باتوجه به خشکسالی‌های پی در پی، اجرای سد خائیز مهمترین و بی سابقه ترین اقدام دولت در قبل و بعد از انقلاب در شهرستان تنگستان و راهکاری مهم برای نجات نخیلات این شهرستان به شمار می‌رود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه درحاشیه افتتاح سد خائیز تنگستان بوشهر افزود:آورد رود خانه فصلی خاییز ۱۱ میلیون متر مکعب است که با توجه به ظرفیت این سد  امکان ذخیره آن و پیشگیری از وقوع سیلاب به خوبی فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: با افتتاح سد خاییز آب مورد نیاز برای آبیاری ۲۰۰ هزار اصله نخل فراهم شده است که با همت دولت دوازدهم اجرا و یکی از آرزوهای مردم تنگستان محقق شد.

گراوند یادآورشد: احداث سد در استان بوشهر برای ذخیره آب‌های سطحی و مصرف آنها در بخش کشاورزی و آشامیدنی از واجباتی است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد چون در صورتی که این سدها اجرا نشود و آب روانه دریا شود باید با هزینه زیادی آب برای مصرف شیرین سازی شود.

وی گفت: سد باهوش یکی دیگر از سدهای مهم شهرستان تنگستان است که امید می رود به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد و انتظار می‌رود نمایندگان استان در این پروژه نیز کمک کنند.

گراوند با تاکید برضرورت اجرای خط انتقال آب از طریق لوله با کمترین پرت و رعایت سهمیه زیست محیطی آب برای  نخلستان‌های اهرم گفت: این پروژه تاکنون تعریف نشده اما انتطار می‌رود با حمایت دولت و همت نمایندگان تصویب و اجرایی شود.

وی گفت: برای تامین اعتبار اجرای این خط انتقال باید  در قالب یک پروژه ملی و استانی در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر