جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۳۳۲
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

فکرشهر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این استان به غیر از آمپول تخصصی "اکتمرا" که به صورت سهمیه‌ای در کشور توزیع می‌شود؛ هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تامین دارو های بیماران مبتلا به ویروس کرونا ندارد.

به گزارش فکرشهر، دکتر یحیی رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این ارتباط بیمارستان‌های استان بوشهر نیز براساس ظرفیتی که دارند، دارو می‌گیرند و مابقی نیاز این استان برای دسترسی بهتر بیماران در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: داروهای تخصصی مربوط به بیماران مبتلا به کرونا دراختیار داروخانه‌ها است و هیچ بازار آزادی در این بخش وجود ندارد.

رضایی یادآور شد: در زمان حاضر به غیر از آمپول تخصصی "اکتمرا" در زمینه تامین مابقی داروها هیچ محدودیتی وجود ندارد و براساس نیاز وارد استان بوشهر می‌شود.

وی در باره قیمت برخی از داروهای تخصصی کرونا اضافه کرد: قیمت داروی رمدسیویر به صورت آزاد ۷۰۰ هزار تومان و بستگی به نوع بیمه بین ۲۱۰ تا ۵۰ هزار تومان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با رد هر گونه کمبود دارو در این استان گفت: هرچند ممکن است به صورت لحظه‌ای در یک داروی خاص با کمبودی روبرو شویم اما تلاش شده مطابق سهمیه و نیاز این استان داروی مورد نیاز بویژه داروهای تخصصی کرونا اقدام شود تا کمبودی در این زمینه احساس نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر