جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۴۷۲
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶

فکرشهر: دادستان انتظامی نظام پزشکی گناوه گفت: فعالیت یک پزشک متخصص داخلی در این شهرستان به دلیل نداشتن پروانه کار ممنوع است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دکتر سیدکریم موسوی روز یکشنبه در این ارتباط افزود: این دادستانی در نامه‌ای به این پزشک اعلام کرده است که بدون داشتن پروانه طبابت مجوز فعالیت در درمانگاه رازی شهرستان گناوه ندارد.

وی ادامه داد: نظر به اینکه نامه نظام پزشکی خطاب به این پزشک متخصص بطور غیرقانونی در فضای مجازی منتشر و موجب تشویش افکار عمومی شده است، به استحضار اهالی شهرستان گناوه می رساند که دادستانی نظام پزشکی همواره مدافع حقوق مردم بوده و هست و به همین خاطر هم تاکنون از این پزشک در حالی که مجوز فعالیت نداشته حمایت شد اما قانون بیش از این اجازه حمایت نمی‌دهد و اصرار بر فعالیت بدون پروانه این پزشک، عملکرد این دادستانی را زیر سئوال خواهد برد.

موسوی بیان کرد: در زمان حاضر هیچ کسی کسی مانع طبابت و فعالیت این پزشک در بیمارستان و بخش دولتی نیست اما با توجه به اینکه در ‌درمانگاه رازی این شهرستان با ویزیت آزاد بیماران را طبابت می‌کند، طبق قانون باید پروانه داشته باشد و نامه ممنوعیت فعالیت این پزشک براساس وظیفه قانونی و برای پیشگیری از مشکلات حقوقی احتمالی در آینده است.

دادستان انتظامی نظام پزشکی گناوه گفت: همچنین طبق هماهنگی با دکتر جاودان (رئیس نظام پزشکی گناوه) موافقت شد که فعالیت این پزش متخصص داخلی در درمانگاه رازی با ویزیت دولتی ادامه یابد اما درمانگاه رازی برای ایشان تبلیغات غیر قانونی انجام داد  و مجدد ویزیت آزاد از بیماران اخذ شد.

وی اظهارداشت: این پزشک متخصص و درمانگاه رازی نه بخاطر مردم بلکه برای منافع خود به کار غیر قانونی ادامه می‌دهند و  اگر دلسوز واقعی مردم هستند همین وقت را در درمانگاه امام خمینی (ره) برای مردم بگذارند.

موسوی بیان کرد:  اگر مسئولان شهرستان در فکر مردم هستند، مسئولیت کتبی کار ایشان یعنی طبابت بدون پروانه را به عهده بگیرند ما هیچ حرفی نداریم.

وی یادآورشد: برخورد جدی با عوامل تشویش افکار عمومی و سوء استفاده از موقعیت کنونی به نفع خود و تحریک مردم پیگیری خواهد شد تا برخی نتوانند بخاطر منافع خود با احساسات مردم بازی کنند.

رئیس نظام پزشکی گناوه و دیلم گفت: این پزشک متخصص  از ۱۳۹۷/۰۵/۳۱ به  مدت ۱۳ماه بدون داشتن پروانه درگناوه و شیراز کار کرد و پس از پیگیری‌های شبکه و نظام پزشکی مجبور شد پروانه شیراز راباطل و پروانه گناوه (یک پزشک دریک شهر می تواندپروانه داشته باشد) بگیرد که پس از حدود سه ماه مجدد پروانه گناوه را باطل و پروانه از شیراز گرفت و دوباره غیره قانونی در گناوه کار کرد.

دکتر رضا جاودان افزود: در پی این اقدام پزشک ، مجدد توسط نظام پزشکی وشبکه بهداشت جلوی فعالیت وی گرفته شد و در نهایت دوباره در درمانگاه رازی ماهی چهار روز به صورت غیر قانونی طبابت می‌کند که برغم غیر قانونی بودن و نداشتن پروانه این پزشک متخصص دردرمانگاه دولتی تعرفه خصوصی دریافت کرده است.

وی اظهارداشت: اگر این پزشک و افراد حامی او  دلشان برای مردم می سوزد  با وجود ممنوعیت فعالیت تعرفه دولتی از مردم بگیرند و هیچ کس و سازمانی  با او  کار نخواهد داشت و باید مردم قضاوت کنند و افرادسودجو را بشناسند.

دکتر عبدالله نظری مدیر درمانگاه رازی گناوه گفت: این درمانگاه دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است و با هزینه‌های شخصی و تعرفه های دولتی در بخش عمومی به مردم ارائه خدمت می‌کند.
وی افزود: در ارتباط با  حضور این پزشک متخصص داخلی در درمانگاه، بدلیل رضایت نداشتن ایشان از پرداختی‌های بخش دولتی، درمانگاه رازی را برای ارائه خدمات به همشهریان انتخاب کرده اند که ۸۰ درصد مبالغ مردم به خود ایشان و تنها ۲۰ درصد برای هزینه‌هایی مثل منشی و استفاده از امکانات این مرکز  به درمانگاه تعلق می‌گیرد.
نظری بیان کرد: درمانگاه رازی خود را ملزم به رعایت قانون می داند و قبل از حضور این پزشک با دادستان نظام پزشکی گناوه هماهنگی صورت گرفت و قرار بر این شد با توجه به اینکه استاد دانشگاه شیراز هستند و مطب اصلی در آن منطقه  دارند، مجوز کاری او  از طرف هیات مدیره نظام پزشکی صادر شود.
وی گفت:  بعضی افراد با این پزشک مشکلات شخصی داشتند و نمی خواستند ایشان در گناوه بمانند و گرنه این امکان وجود داشت بخاطر شرایط مردم و وضع بغرنج کرونا، این قضیه را مدیریت کرد.

درپی انتشار ممنوعیت فعالیت این پزشک ، برخی مردم و فعالان اجتماعی این شهرستان چنین برخوردی را قانونی دانستند اما برخی دیگر معتقدند باتوجه به اینکه شهرستان در وضعیت کرونایی حاد قرار دارد  و پزشک زیاد ندارد، وجودش  ضرورت دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر