جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۳۸۳
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳

فکرشهر: سردار سرتیپ‌دوم جلال ستاره گفت: مقابله با مواد مخدر در جهان یک مقابله مشترک می‌خواهد؛ امروز جهان تقریباً ایران را تنها گذاشته و فقط در محافل رسمی به‌به  و چهچه می‌کنند که این به درد ما نمی‌خورد و باید اقدام عملی کنند.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور در بوشهر گفت: سال‌ها پیش و بر اساس معاهدات، با مرزبانی و گارد‌های ساحلی کشور‌های همسایه ارتباط داریم و نشست‌های مشترکی برگزار می‌کنیم، از ۱۰ سال پیش به آنان اعلام کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران انسداد مرز‌های مشترک با شرق را تکمیل کرده و مافیای مواد مخدر کار خود را به‌سمت دریا کشانده است.
 
سردار جلال ستاره افزود: به کشور‌های همسایه گفته‌ایم تا با ما در مبارزه با مواد مخدر همکاری کنند که البته در حد انتظار ما پای کار نیامده‌اند؛ برخی تا ۷۰ درصد و برخی هم خیلی کمتر همکاری می‌کنند.
 
او تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در گام نخست به‌دنبال این است که مواد مخدر از مرز‌های جنوبی به داخل کشور نفوذ نکند و در گام بعد اگر دیگر کشور‌ها همکاری نکنند، ایران به‌جای آنان مرزداری نخواهد کرد.
 
جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور افزود: مقابله با مواد مخدر در جهان یک مقابله مشترک می‌خواهد؛ امروز جهان تقریباً ایران را تنها گذاشته و فقط در محافل رسمی به‌به  و چه چه می‌کنند که این به درد ما نمی‌خورد و باید اقدام عملی کنند و خود را در عمل مسئول بدانند.
 
سردار ستاره گفت: ایران با توجه به آموزه‌های دینی خود هر کاری برای مبارزه با مواد مخدر توانسته انجام داده و حتی در مرز‌های شرقی یک کیلومتر به یک کیلومتر برجک گذاشته‌ایم و از پهپاد و سامانه‌های الکترونیک بهره می‌بریم و تا حد خیلی زیادی در مرز‌های شرقی جلوی نفوذ مواد را گرفته‌ایم، ولی پیش‌بینی ما این است که در آینده قاچاق مواد مخدر بسیار بیشتر به سمت دریا سوق پیدا می‌کند که اولویت ما موادی است که بخواهد وارد ایران شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر