جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۴۰۵
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: عملیات اجرایی 26 پروژه با اعتبار 94 میلیارد تومان در بخش مرکزی شهرستان دشتستان به صورت ویدئو کنفرانس، افتتاح و آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری دشتستان، فتح الله نوروزی روز یکشنبه 7 شهریور ماه در آئین افتتاح پروژه‌های هفته دولت در بخش مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: مردمی بودن و مسئولیت پذیری از دو ویژگی بارز این شهیدان است که مدیران باید با سرلوحه قرار دادن آن ادامه دهنده راه این بزرگواران باشند و در راستای خدمت رسانی صادقانه به مردم تلاش نمایند.

وی به انسجام و هماهنگی خوب شهرستان با وجود مشکلات متعدد اشاره کرد و افزود: در هفته دولت امسال 120 پروژه با اعتباری بالغ بر 741 میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

نوروزی با تاکید برکیفیت و زیبا سازی پروژه ها بیان داشت: از هفته دولت در سال گذشته تا کنون اتفاقات خوبی درخصوص زیر ساخت های حوزه درمان شهرستان رقم خورده و مبلغ 28 میلیارد و 759 میلیون تومان برای خرید داروهای کرونایی هزینه شده است.

وی با اشاره به اضافه شدن تعدادی تجهیزات زیرساختی مورد نیاز بیمارستان گنجی برازجان گفت: کلینیک تخصصی این شهر بعلت کم کاری دانشگاه علوم پزشکی استان راه اندازی نشد. 

فرماندار دشتستان گفت: تعدادی تخت های بیمارستانی، دستگاه اکسیژن ساز و سی تی اسکن به بیمارستان مهراضافه شده و ساختمان مرکز رشد برازجان نیز آماده افتتاح است.

نوروزی با اشاره به تقویت زیرساخت های برق شهرستان با اعتباری بالغ بر67 میلیارد تومان بیان کرد: قطعی برق در ماه های اخیر بعلت کمبود درسطح ملی و تقسیم بندی بود و با زیرساختهای شهرستان ارتباطی نداشت.

وی به واکسینه شدن حدود 100 هزار نفر در شهرستان اشاره کرد و افزود: تا کنون 52 هزار و 763 نفر در شهر برازجان واکسینه شده اند که 84.2 درصد آنها افراد بالای 50 سال هستند.

فرماندار دشتستان به روند واکسیناسیون افراد در شهر برازجان اشاره کرد و گفت: تاکنون 42.6 درصد از افراد 40 تا 50 سال و 7.2 درصد افراد 18 تا 40 سال در برازجان واکسن دریافت کرده اند.

فتح الله نوروزی درخصوص پروژه های بخش مرکزی در هفته دولت بیان داشت: 26 پروژه با اعتباری بالغ بر 94 میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی به 6 پروژه شهرداری برازجان اشاره کرد و گفت: افتتاح زیرسازی آسفالت محلات هدف با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 840 میلیون تومان، اجرای کانیو به مساحت 4 هزار و 800 متر مربع و با اعتبار 1 میلیارد تومان، افتتاح گذر 12 متری شهدای کارگر به مساحت 7 هزار و 520 مترو با اعتبار 700 میلیون تومان، احداث فضای سبز حاشیه محله امام خامنه ای به مساحت 5.1 هزار متر مربع و با اعتبار 300 میلیون تومان و احداث فرهنگسرا و تاسیس آن در پارک محله کلیجا با اعتبار 400 میلیون تومان انجام شد.

فرماندار دشتستان در تشریح پروژه های شهرداری دالکی بیان کرد: دو پروژه زیرسازی آسفالت محله شهید سلیمانی و تملک املاک نیز طی این هفته افتتاح و انجام می شود. 

وی در ادامه بیان داشت: زیر سازی آسفالت روستای خوشاب با اعتبار 11 میلیارد ریال و آسفالت معابر روستای نینیزک به مساحت 10 هزار متر مربع و با اعتبار 600 میلیون تومان افتتاح شد.

نوروزی با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن مسکن محرومین گفت: امسال کمیته امداد با بنیاد مسکن و وزارت کشور در قالب دو تفاهم نامه، 850 واحد مسکونی برای مددجویان شهرستان احداث می کند. 

فرماندار دشتستان به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 34 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد برازجان در هفته دولت اشاره کرد و افزود: 11 واحد افتتاح و 23 واحد عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 8 پروژه بنیاد مسکن شهرستان دشتستان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: طی این هفته افتتاح 3 پروژه و آغاز عملیات اجرایی 5 پروژه با اعتبار 10 میلیارد و 750 میلیون تومان انجام خواهد شد.

نوروزی با تشریح 3 پروژه مورد افتتاح گفت: آسفالت محمد روستایی گزبلند به مساحت 2 هزار و 800 متر مربع، روستای بنداروز به مساحت 3 هزار و 500 متر مربع و گندمریز نیز به مساحت 3 هزار و 500 متر مربع با اعتبار1 میلیارد و 470 میلیون تومان افتتاح می شوند.

فرماندار دشتستان در تشریح 5 پروژه دیگر اضافه کرد: سیل بند بنه جابری، پل و دیوار حفاظتی روستای راهدار، احداث پل برازجان، پل و دیوارسنگی روستای قراول خانه و پل و دیوارحفاظتی روستای قلعه سفید با اعتبار کلی 9 میلیارد و 280 میلیون تومان عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

وی به تقاطع حادثه خیز روستای راهدار اشاره کرد و گفت: با توجه تصادفات دلخراش و حساسیت موضوع طی نشست های متعدد و با همکاری نماینده دشتستان و مدیرکل راهداری استان، اعتباری برای این تقاطع اختصاص یافت تا آرزوی دیرینه ی مردم این روستا تحقق یابد.

نوروزی ادامه داد: امروزعملیات اجرایی ایمن سازی تقاطع روستای راهدار به طول 800 متر و با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون تومان آغاز می شود.

وی اضافه کرد: روشنایی محور دالکی- قلعه سفید نیز به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 300 میلیون تومان عملیات اجرایی آن آغاز می شود. 

فرماندار دشتستان بیان داشت: دو بند سنگی ملاتی زیر حوزه راهدار-دالکی نیز افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز می شود که تاثیر بسزایی در تقویت آب شرب و جلوگیری از سیلاب دارد.

نوروزی با اشاره به توسعه شهرک صنعتی برازجان بیان کرد: طی جلسات برگزار شده در تهران، مصوب شد که این شهرک 150 هکتار توسعه یابد که 40 هکتار در حال خرید و سند سازی است و پیگیری ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برطرف شدن مشکل فیبر نوری در شهرک صنعتی طی سالجاری گفت: در حال حاظر شهرک صنعتی برازجان 72 شرکت دارد که 60 مورد آن فعال است.

نوروزی درخصوص بحث فاضلاب شهرک صنعتی برازجان گفت: در حال پیگیری برای برطرف نمودن حل این مشکل هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر