جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر؛
به گزارش «فکرشهر»، این نشست با تاخیر و به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد...
کد خبر: ۹۵۷۳۶
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: در نخستین نشست خبری شورای ششم خارگ که با حضور سرپرست شهرداری خارگ و با تقدیر از اصحاب رسانه برگزار شد، تبیین نقش و جایگاه رسانه های جمعی در مدیریت شهری، تاکید بر اطلاع رسانی شفاف و جامع توسط خبرنگاران، طرح نقدهای منصفانه همراه با ارائه راهکار، تاکید بر استمرار حمایت های مدیریت شهری و نمایندگان مردم با اصحاب رسانه و حقوق شهروندی و مطالبه گری و مشکلات جزیره خارگ، مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

آخرین اخبار از تردد دریایی خارگ

به گزارش «فکرشهر»، رییس شورای شهر خارگ در این نشست، درباره مشکل تردد دریایی و بحث شناورها، گفت: در جلسه ای که با «محمد راستاد» ـ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ـ داشتیم، ایشان اظهار داشت با بندرعباس و تعاونی شهید حقانی تماس می گیرم، اگر بتوانند دو شناور فعلا کمکی بیاورند یعنی موقت، بیایند کمک بکنند در بحث تردد جزیره خارگ که آن موقع یک شناور در مسیر نداشتیم؛ اما با توجه به نرخ های جزیره خارگ که 18 هزار تومان و 50 هزار تومان بود، قبول نکردند و دلیلش هم هزینه سوختی بود که باید از بندرعباس به جزیره خارگ می آمدند و هزینه اش به صرفه نبود و البته یک مقدار کارشکنی هایی هم شد.

یوسف وطن دوست ادامه داد: یک ماه پیش هم مجدد با آقای «راستاد» جلسه ای داشتیم که نماینده دیگر شرکت های نفتی دیگری هم بودند، وزارت کشور هم بود و قرار شد خودشان مستقیم با «مسعود کرباسیان» ـ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت ـ بدون هیچ واسطه ای گفت و گو کنند و به عنوان رییس شورای خارگ، یک راهکار هم پیشنهاد دادیم.

وی افزود: شناور «سروبندر» که آوردیم، خود شورای اسلامی جزیره خارگ ورود کرد و از طریق بودجه هایی که استان به ما قول داده بود و در اختیار ما قرار نداد، آمدیم از بودجه های جاری شهرداری واقعا استفاده کردیم و حداقل یک مقدار مشکلات را کاهش دادیم هر چند نمی‌گوییم مشکلات برطرف شده است و در بحث تردد فعلا به اینجا رسیده ایم.

رییس شورای اسلامی جزیره خارگ در بحث آمبولانس دریایی نیز اظهار داشت: مکاتبات انجام شده است و امید داریم این کار را هم بتوانیم برای مردم جزیره خارگ انجام دهیم.

وطن دوست در مورد تجهیزات پزشکی نیز گفت: همه در جزیره خارگ دارند تلاش می کنند و شورای اسلامی جزیره خارگ مکاتبات خودش را انجام داده است و امیدواریم این کار هم انجام شود و آقای عبدالکریم جمیری ـ نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم ـ کاملا در جریان تمام مشکلات جزیره خارگ هستند و خیلی به شورای اسلامی کمک کرده و زیاد پیگیری هم می کنند.

سرانجام اسنا زمین های مردم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «فکرشهر» در مورد مالکیت اسناد و زمین های مردم جزیره خارگ نیز اظهار داشت: در بحث مالکیت و اسناد زمین های مردم، فعلا دنبال وعده بی سرانجام نباشیم.

کارت تردد و مشکلات ورزشکاران جزیره

وطن دوست در ارتباط با بحث کارت تردد نیز گفت: مقداری از مشکلات کارت تردد حل شده است؛ طرح کارت تردد برای کسانی که بعد از سال 1388 در جزیره خارگ ساکن شدند، هیچ گونه تعیین تکلیف نکرده است و اصلاحیه  طرح رفته شورای امنیت وزارت کشور که طرح اصلاح بشود و برگردد و کارت های یک ساله در اختیار آن همشهریان عزیز قرار بگیرید که از سال 1388 به بعد در جزیره قرار دارند و آن هایی که قبل از سال 1388 هستند، کارت تردد می‌توانند تحویل بگیرند و مشکلی وجود ندارد.

 وی در مورد مشکلات ورزشکاران جزیره خارگ نیز اظهارداشت: ورزشکاران عزیز جزیره این روزها اعتراض دارند و اعتقاد ما این است که می شود بهتر کار کرد؛ جذب سرمایه، جذب درآمد و برنامه ریزی بهتر؛ و به جای این که بچه های ورزشکار به دنبال ما باشند، ما به دنبال آن ها باشیم. حتی از همین پتانسیل شورای شهر هم بیشتر می شود استفاده کرد، در صورتی که یک گزارشی حداقل در اختیار مردم، و نه شورای شهر، قرار بگیرد و این که ما اقول می دهیم بیشتر در کنارشان باشیم؛ ولی دوستان تشریف بیاورند پای کار، تا پیشرفت بهتر حاصل شود.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی در کنار مردم است.

نائب رییس شورای جزیره خارگ نیز با تبریک روز خبرنگار گفت: اميد است عزيزان خبرنگار همواره با حق جویی، حق گویی و با پاسداشت قلم و با توکل به خدا و آگاه سازی صادقانه و اطلاع رسانی مسوولانه برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه و حل مشکلات و توسعه شهر گام بردارند.

لطف اله علی پور اظهار داشت: مشکلات مربوط به آب و برق پایدار جزیره و مشکلات بخش درمان و سایر مشکلات به صورتی جدی در حال پیگیری است و ان شاالله در زمینه های فرهنگی در این دوره کارهای ارزشمندی انجام خواهد شد.

سرپرست شهرداری جزیره خارگ  نیز در این نشست اظهار داشت: باتوجه به کوتاه بودن عمر سرپرستی، حداکثر سه ماه، در این مدت کوتاه نمی‌توان انتظار معجزه داشت.

سید محمد حسن سعیدی افزود: اولویت اصلی ما، حفظ وضع موجود است و ساماندهی صورت وضعیت های پروژها ی عمرانی و پیگیری مسائل درآمدی و مالی شهرداری و پرداخت حقوق کارکنان و ایجاد آرامش درون سازمانی تا ان شااله شهردار حضور پیدا کنند و سکان هدایت را به دست بگیرند.

کمک نماینده سابق دشتستان برای درمانگاه تامین اجتماعی خارگ

بهروز خواجه ـ یکی از اعضای شورای خارگ ـ نیز در این نشست، پیرامون درمانگاه تامین اجتماعی در جزیره خارگ گفت: سال گذاشته با همکاری آقای «محمدباقر سعادت» ـ نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس ـ موفق شدیم دیداری با «مصطفی سالاری» ـ رییس سازمان تامین اجتماعی ـ داشته باشیم و نهایتا مسائل و مشکلات را به اطلاع ایشان رساندیم و با توجه به شناختی که ایشان داشتند، در نهایت این موضوع در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مطرح شد که برای سه شهر استان بوشهر مجوز ساخت درمانگاه صادر شد که یکی از آن شهرها، جزیره خارگ است.

وی افزود: مشکل جزیره خارگ، زمین است که تامین اجتماعی این را پذیرفته است که زمین را با سه برابر قیمت بخرد و یک زمینی در اوایل همین امسال مورد بررسی قرار گرفت و حتی مسوولین تامین اجتماعی  با مالک آن به توافقات اولیه رسیدند و حتی  پیش قرارداد امضا شد ولی به هر دلیلی که من نمی دانم چرا، مالک در واقع انصراف داد و ما زمین های دیگری را معرفی کردیم ولی مالکین، قیمت‌های ۵ برابری را پیشنهاد می کنند.

خواجه اضافه کرد: انتظار می‌رود وقتی قرار است یک خدمتی در جزیره خارگ به وجود بیاید، شهروندان هم خودشان همکاری بکنند.

وی ادامه داد: نفت، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی سازمان های مجزا هستند و همینطور که قبلا هم به کرات به این موضوع اشاره شده، تامین اجتماعی از لحاظ قانونی این اجازه را ندارد در سایر اماکن درمانی، دستگاه هایی مستقر یا هزینه بکند و باید در ساختمان خود تامین اجتماعی باشد و در مورد خرید خدمت این مجوز را دارند. 

خواجه افزود: این که ما اصرار داریم بر احداث این درمانگاه هم به همین دلیل است؛ چون یک مرکز ملکی تامین اجتماعی خواهد بود که بعداً سازمان موظف خواهد شد خدماتش را توسعه بدهد.

وی عنوان کرد: بر همین اساس من فکر می‌کنم همه باید کمک کنیم و در واقع این خواسته را داشته باشیم که این درمانگاه حتی در ابتدا به عنوان یک درمانگاه عمومی مستقر شود و بعداً با الزام سازمان تامین اجتماعی به این که شما بیمه شدگانی دارید و باید خدمات بهتری دریافت کنند، خواسته ما گسترش این درمانگاه  یه یک درمانگاه تخصصی باشد که فکر می کنم شدنی است.

خواجه ادامه داد: کما این که ما در بخش پلیس به اضافه ۱۰ قبلاً همین  موضوع را داشتیم؛ جمعیت جزیره خارگ را در واقع دستاویز قرار می‌دادند و مسوولین در مرکز می گفتند جزیره خارگ جمعیت اش کم است و ما نمی‌توانیم بر اساس قوانین، یک مرکز پلیس به اضافه ۱۰ را مستقر کنیم، ولی شد. برای  دفتر اسناد رسمی هم  همین مشکل وجود داشت ولی شد؛  پس برای درمانگاه تامین اجتماعی ما می‌توانیم بعد از این که یک درمانگاه عمومی مستقر شد، خواسته خود را در گام بعدی، درمانگاه تخصصی قرار دهیم و خواهشم این است که همه اصحاب رسانه و همه فعالین مجازی به همه شهروندان ان شااله کمک بکنند که ما بتوانیم حتی این درمانگاه عمومی را در جزیره خارگ  داشته باشیم تا ان شااله بتوانیم برای خواسته‌های بعدیمان  قدم های بهتری را برداریم.

پروژه های شاخص شهرداری

دیگر عضو شورای خارگ نیز در پاسخ به این سوال که «پروژه های عمرانی جزیره خارگ را چگونه ارزیابی می‌کنید و چه برنامه هایی برای اجرای آنها در سال جدید دارید؟» اظهار داشت: پروژه هایی توسط شورای  اسلامی دوره پنج تصویب شده بود و  آقای «عبدالحمید صفایی» ـ شهردار وقت جزیره خارگ ـ آن را انجام داده بودند، یک سری از پروژه ها که به اتمام رسیده که بعضی به  بهره‌برداری رسیده یا بهره برداری نشده، ولی در پروژه های جاری، دو پروژه شاخص داریم که پروژه پارک آبی گردشگری و پروژه شهربازی مسقف هستند که این دو را در برنامه داریم.

سمیه گیوی افزود: شهربازی مسقف، 2 میلیارد و 800 میلیون تومان و پروژه آبی گردشگری، 3 میلیارد تومان بسته شده بود ولی 750 میلیون تومان از اعتبارات پروژه کسر شده است.

گیوی اضافه کرد: یک مقدار از وسایل و تجهیزات را شهرداری خرید کرد و از میزان ریالی پروژه  750 میلیون تومان کسر کردند که در واقع کمک به پیمانکار شد که پیمانکار کار را سریع تر انجام دهد که هر دو پروژه 70 پیشرفت فیزیکی دارد.

استقرار سازمان شیلات در خارگ

هدی  موری بازفتی ـ دیگر عضو شورای جزیره خارگ ـ نیز در ارتباط با حوزه شیلات و صیادی در پاسخ به «فکرشهر» اظهار داشت: با تمام تلاش هایی که ادوار مختلف شوراها در این زمینه داشتند، همچنان شاهد کم لطفی هایی هستیم و از طرف دیگر، بومیان جزیره نشین با مشکل عدم اشتغال و بیکاری مواجه هستند.

موری بازفتی گفت: باتوجه به ظرفیت های موجود در منطقه و با تقویت این بخش و تکیه بر اقتصاد دریامحور، می توان شاهد افزایش اشتغال در منطقه شد و این مهم زمانی میسر می شود که سازمان شیلات و تشکیلات اداری آن در جزیره مستقر شوند. 

وی افزود: پروژه عمرانی اسکله شیلات برای سالیان متمادی نیمه تمام مانده و یکی از الویت های شورای ششم، نگاه ویژه به اسکله شیلات و مشکلات قشر زحمتکش صیادان است.

به گزارش «فکرشهر»، این نشست با تاخیر و به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر