جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۰۳۹
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۸

فکرشهر: رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: ۲۵ مرکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی تعطیل شدند.

به گزارش «فکرشهر» از صداوسیما، حسن فخرایی بیان کرد: نظارت‌های کارشناسان بهداشت محیط پس از تغییر وضعیت نارنجی شهرستان به قرمز و محدودیت گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ و در راستای اجرایی نمودن دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش یافت.
 
وی افزود: همزمان با قرار گرفتن شهرستان بوشهر در وضعیت رنگ‌بندی قرمز، بازرسان بهداشت محیط ۵ هزار و ۳۰۰ مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در شهرستان انجام داده‌اند که ۲۵  واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی تعطیل شدند.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اضافه کرد: همچنین ۶۳ پرونده تخلف به مراجع قضائی مانند دادگستری و تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.
 
فخرایی عنوان کرد: با توجه به وجود وضعیت قرمز کرونایی در بوشهر، متصدیان مشاغل گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ همچنان باید تابع مقررات مربوط به محدودیت‌های این گروه‌های شغلی باشند و متصدیان مشاغل گروه شغلی ۱ نیز باید علاوه بر رعایت مقررات بهداشتی، باید نسبت‌به اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین شستشوی صحیح دست‌ها پایبند باشند.
 
وی بر آموزش، توجه به نکات بهداشتی و نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا به عنوان یک اصل مهم تاکید کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ تماس بگیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر