جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۱۰۴
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

فکرشهر: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر نگاه ویژه به موضوع فرهنگ در استان‌ها، گفت: اتاق وضعیت فرهنگی در استان‌ها تشکیل و مسائل و چالش‌ها بررسی و دنبال شود.

به گزارش فکرشهر از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی صبح پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: حق مردم استان بوشهر است که خدمات گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف دریافت کنند و توقع ناروایی نیست.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر پرچمدار بسیاری از مسائل در حوزه‌های فرهنگی است، افزود: بوشهر پایتخت قرآنی کشور است و شورای فرهنگی این استان به عنوان شورای نمونه کشور شناخته می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نگاه و اهتمام ویژه‌ای به حوزه فرهنگ عمومی دارند و انتظار می‌رود با این نگاه شاهد ارتقای شوراهای فرهنگ عمومی باشیم.

وی با تقدیر از اهتمام ویژه به قرآن و مساجد و فرهنگ عمومی در استان بوشهر اضافه کرد: جدی‌تر گرفتن مدیریت مردمی مساجد و اهتمام بیشتر جامعه روحانیت به ساختار، قدرتمندتر از گذشته برسد.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه توجه به مسائل قرآنی باید در صدر قرار گیرد بیان کرد: در استان بوشهر شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه متناسب سند آمایش فرهنگی سرزمینی باید در لایه‌ها و ساحت‌های مختلف اقدامات لازم صورت گیرد و بر اساس آن چاره‌اندیشی و اقدامات لازم انجام شود، گفت: به خاطر غنای فرهنگی که در دستگاه‌های فرهنگی استان بوشهر وجود دارد، اتاق وضعیت فرهنگی در استان بوشهر تشکیل شود و مسائل و چالش‌ها، نیازها و… دنبال شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین قمی به منظور شرکت در آئین افتتاحیه طرح ملی رهیافت ولایت که با حضور فضلای گزینش شده کشوری حاضر در طرح، در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان (پردیس بنت‌الهدی) برگزار خواهد شد، به استان بوشهر سفر کرده است.

همچنین حضور در مراسم افتتاحیه «دبیرخانه گردشگری مقاومت» و رونمایی از «دانشنامه شهدای روحانی استان»، دیدار صمیمانه با کادر طرح ملی رهیافت ولایت، نشست شورای معاونین اداره کل به منظور تحلیل آسیب‌ها و ظرفیت‌های استان، نشست با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب و رونمایی از سایت تخصصی مداحی آئینی بوشهری با عنوان «لبالب» و دیوان نوحه‌های سنتی استان تألیف رضا غریبی، پژوهشگر آئینی استان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر