جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۱۰۵
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سالانه ۲۰۰ مسجد نمونه استان بوشهر انتخاب و معرفی شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان الگوی شورای فرهنگ عمومی کشور زبانزد است و باید به صورت مستمر شورای فرهنگ عمومی به صورت مستمر و ماهانه برگزار شود.

وی اضافه کرد: استان بوشهر پایتخت قرآنی ایران است. این نام بزرگی است و پایتخت قرآنی بودن در ایران اسلامی دارای الزامات و مفاهیم و برنامه‌های خیلی بزرگی است که امیدواریم محقق شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در این راستا کمیته‌هایی تشکیل شده است و سرعت منطقی بیشتری می‌طلبد که از ناحیه کمیته‌ها که از اول مهرماه فضای عمومی تحصیل برای مدارس، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها در صحنه علمی اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: طرح ملی رهیافت ولایت کار بزرگی است که به همت سازمان تبلیغات در سطح ملی شکل گرفته است. یک سری نیازهایی در استان دارد که امیدواریم با همراهی و همکاری استاندار بوشهر شاهد تأمین مکان مورد نیاز برای این طرح باشیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: برای تدوین سند جامع مساجد استان بوشهر در عرصه‌های محتوایی و شکلی در حوزه‌های فیزیک مسجد و مدل‌های ارائه محتوا کار بزرگی انجام شده و این سند یک سند کارشناسی شده بزرگ است که شرایط لازم برای آن محقق شده است.

وی تعداد مساجد استان را هزار و ۷۵۰ مسجد عنوان کرد و ادامه داد: هر سه ماه، ۵۰ مسجد نمونه و الگوی استان بوشهر انتخاب شود و سالانه ۲۰۰ مسجد نمونه بر اساس شاخص‌ها انتخاب و معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: طرح جدیدی برای حل اختلافات محلی در مساجد را تدوین و اجرایی خواهیم کرد تا دعاوی و مسائل محلات از طریق مساجد حل شود.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای مساجد نیازمند انجام پژوهش هستیم تصریح کرد: تیم‌های پژوهشی متشکل از جهاد دانشگاهی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و فرهنگ و ارشاد استان تشکیل شود و اشکالات بررسی و تدوین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر