جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۲۳۲
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

فکرشهر: تفاهم‌نامه همکاری بین دستگاه‌های اجرایی فنی و حرفه‌ای و شیلات و اتحادیه‌های صیادی و پرورش میگوی استان بوشهر در راستای توسعه فرهنگ مهارت آموزی در حوزه شیلات و آبزیان منعقد شد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر روز جمعه به نقل از مدیرکل شیلات استان بوشهر اعلام کرد: این تفاهم‌نامه علمی - پژوهشی و آموزشی به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های اجرایی طرفین با هدف تقویت و توسعه فرهنگ مهارت آموزی امضا شده است.

علی بازیار افزود: در این تفاهم نامه که با هدف آموزش و تربیت نیروی کار ماهر، توانمند و کارآفرین،  تهیه و تدوین استانداردهای شغل و شایستگی مورد نیاز صنعت شیلات، برگزاری همایش‌های  علمی، آموزشی - مهارتی مشترک و اجرای دوره‌های آموزشی مهارتی متناسب با استانداردهای مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با محور فعالیت‌های شیلاتی منعقد شده است و طرفین متعهد شدهاند تا امکانات و تجهیزات آموزشی و تحقیقاتی خود را در راستای توسعه و راه اندازی مراکز و کارگاه‌های آموزشی برای حرفه‌های جدید در  بخش شیلات بکار گیرند و تعامل و همکاری لازم  برای حضور در  المپیادهای ملی مهارت بخش شیلات و آبزیان را به عمل آورند.

وی ادامه داد: همچنین همکاری در بازدید از مراکز صیادی و آبزی پروری و معرفی صیادان و آبزی پروران مجرب و متخصص به عنوان مربی متخصص و آزمون‌گر به اداره کل فنی و حرفه ای نیز از تعهدات تشکل‌های شیلاتی در این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

بازیار گفت: این تفاهمنامه در راستای تفاهم نامه منعقد شده مابین سازمان فنی و حرفه ای و سازمان شیلات کشور منعقد شده است.

۶۰ استاندارد مهارتی در حوزه پرورش آبزیان در استان بوشهر تدوین شد

مدیر کل آموزش فنی و حرفهای استان بوشهر گفت: تفاهم نامه همکاری چهارجانبه آموزش فنی و حرفه‌ای، شیلات، تعاونی صیادان و اتحادیه پرورش دهندگان میگو استان بوشهر در راستای تدوین استانداردهای آموزش در حوزه آبزی پروی منعقد شده است.

عبدالمجید دراهکی هدف از امضای این تفاهمنامه را ایجاد هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت‌های دستگاه‌های آموزشی و اجرایی در حوزه صید و صیادی، نظارت بر آموزش‌های مهارتی در بخش شیلات و استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های اجرایی طرفین عنوان کرد.

وی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش شیلات، افزایش مهارت‌های شغلی صنعت شیلات، ایجاد مهارت در علاقمندان شهری و روستایی به اشتغال در بخش شیلات و شناسایی، تعریف و تدوین استاندارد مشاغل بخش شیلات استان را از دیگر هدف‌های این تفاهم نامه عنوان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر