جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست شهرداری برازجان گفت: باید همه مسوولان و متولیان حوزه فرهنگ با همدلی و در کنار هم  تلاش کنیم تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نهادینه و اجرایی شود...
کد خبر: ۹۶۲۶۸
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵

فکرشهر: سرپرست شهرداری برازجان گفت: باید همه مسوولان و متولیان حوزه فرهنگ با همدلی و در کنار هم  تلاش کنیم تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نهادینه و اجرایی شود.

به گزارش «فکرشهر» از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان، «بهزاد احمدی فرد» در نشست با یکی از نویسندگان دشتستانی، افزود: امروزه با گسترش فضای مجازی، متاسفانه میزان استقبال از کتاب و مطالعه در جامعه کاهش چشمگیری یافته و کتاب جای خود را به گوشی و فضای مجازی داده است لذا باید تلاش کرد کتاب و کتاب خوانی به یک ضرورت عمومی تبدیل شود.

مهندس احمدی فرد در ادامه ضمن اعلام حمایت از نویسندگان بومی افزود: آقای حبیب قاسمی از نویسندگان فعال و روزنامه نگاران دلسوز و پیشکسوت شهرمان است که از تجارب ارزنده‌ی فرهنگی برخوردار است و ان شااله از نظرات وی و دیگر فرهیختگان شهر در عرصه فعالیت های مدیریت شهری بیشتر بهره مند خواهیم شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر برازجان نیز در این نشست گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی یکی از نشانه های اساسی و مهم توسعه ‌فرهنگی و اجتماعی است. 

«مهدی بهبهانی»  افزود: در شورای ششم توجه ویژه ای به موضوعات فرهنگی خواهد شد و از فعالیت ‌های فرهنگی هدفمند که باعث ارتقای نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی شود، حمایت همه جانبه خواهیم کرد.

وی گفت: نویسندگان، کارها و خدمات زیادی برای شهر انجام داده اند که باید بستر مناسب برای معرفی شایسته‌ی این عزیزان به جامعه را فراهم کنیم.

بهبهانی اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی شورا به همراه اداره فرهنگی  شهرداری برنامه ریزی خوبی جهت حمایت ویژه از مفاخر و نویسندگان بومی انجام داده که ان شااله با حمایت و همراهی سایر اعضای محترم شورا و مدیریت محترم شهری گام‌های خوبی دراین زمینه بر خواهیم داشت.

رئیس اداره فرهنگی شهرداری برازجان نیز در این نشست، گزارشی مختصر از فعالیت های فرهنگی این اداره در حوزه کتاب و کتابخوانی و حمایت های صورت گرفته از نویسندگان بومی ارائه کرد و گفت: در راستای تشویق و حمایت از نویسندگان بومی، شهرداری و شورای اسلامی شهر در سال‌های اخیر اقدام به خرید تعداد قابل توجهی کتاب از این نویسندگان عزیز نموده و تلاش کرده‌اند گام مهم و موثری در این جهت بردارند.

«محمدرضا کوهکن»، ادامه داد: در یک ماه اخیر و پس از شروع به خدمت مهندس احمدی فرد به عنوان سرپرست شهرداری برازجان، بیش از یک هزار و دویست جلد کتاب با همراهی خوب شورای اسلامی شهر از چهار نویسنده‌ی فعال برازجانی خریداری شده است.

 وی با تأکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ کتاب‌خوانی گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، برنامه ریزی خوبی انجام شده که طی روزهای آینده با مشارکت نویسندگان، سمن ها، اصحاب رسانه و فعالین اجتماعی  و با حمایت مدیربت شهری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر شاهد اجرای آن ها خواهیم بود.

«حبیب قاسمی» ـ نویسنده و روزنامه نگار دشتستانی که تاکنون هجده اثر مکتوب از وی به چاپ رسیده است نیز در این نشست، با تقدیر از زحمات سرپرست شهرداری در دوره کوتاه فعالیت ایشان، برای وی و مجموعه‌ی شهرداری و شورای شهر آرزوی موفقیت کرد و با تشکر از اعضای شورای شهر به خاطر انتخاب شهرداری دلسوز و مردمی، توسعه برنامه های فرهنگی برازجان را خواستار شد.

 قاسمی اظهار داشت: شهر برازجان سوابق فرهنگی درخشانی دارد؛ یک بخش آن بیش از سیصد  نفر مشاهیر و نویسندگانی است که در طول سالیان متمادی اقدام به تألیف و چاپ کتب باارزشی نموده‌اند که بسیاری از این کتب آنچنان تاثیر گذار بوده اند که چندین نوبت به چاپ رسیده‌اند.

وی در پایان با اعلام حمایت از ایده‌های فرهنگی شهرداری و شورا اظهار داشت: یقینا همه‌ی دلسوزان برازجان حامی برنامه‌هایی خواهند بود که در رشد و توسعه‌ی فرهنگ، ادب و هنر این شهر تاریخی اثرات درازمدت و مفیدی به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر