جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس اداره بهزیستی گناوه گفت: "مهرنوش راستگو" دانش آموز نوجوان کم‌بینا و عضو مرکز آموزشی توانبخشی روشنا این شهرستان موفق به کسب مقام اول مسابقات ذهنی نو چرتکه کشور شد...
کد خبر: ۹۶۳۲۱
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: رئیس اداره بهزیستی گناوه گفت: "مهرنوش راستگو" دانش آموز نوجوان کم‌بینا و عضو مرکز آموزشی توانبخشی روشنا این شهرستان موفق به کسب مقام اول مسابقات ذهنی نو چرتکه کشور شد.

به گزارش فکرشهر، مینا شهابی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ششمین دوره این رویداد ملی با هدف کشف استعدادها و نخبه‌های علمی به صورت آنلاین باتوجه به شرایط کرونایی به مدت یک روز در سالن والیبال تهران( حجاب) برگزار شد و ۳۲۳ نابغه دختر و پسر استان‌های کشور ازجمله رده نابینا و کم بینا شرکت داشتند.
وی ادامه داد: این مسابقات تحت نظر فدراسیون جهانی پاما برگزار شد که در مرحله ملی ۳۲۳ کودک در رده سنی ۵ تا ۱۳ سال از ۲۳ استان و ۴۷ شهرستان شرکت کردند.

رئیس بهزیستی گناوه اظهارداشت: دانش آموزان در این مسابقه به ۲۰۰ سئوال  ریاضی در مدت هشت دقیقه جواب دادند که  ۲۰۰ برگزیده داشت و قرار است نفرات اول هر تیم  به  مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه جهان  که آذر امسال در مالزی برگزار می‌شود، اعزام شوند.

مدیر مرکز آموزش وتوانبخشی خانواده و کودک کم بینا و نابینا روشنا بندر گناوه گفت: مهرنوش راستگو از دانش آموزان مستعد و باهوش این شهرستان مشکل کم بینایی دارد و با ۱۳ سال سن حدود چهار سال است که در این مرکز عضویت دارد و  توانست با عزم و ارداه‌ای قوی در این رویداد کشوری به مقام برتر نایل شود.

صدیقه خدری افزود: این مرکز که تنها مرکز در استان بوشهر است، باتوجه به نیاز خانواده‌های کم بینا و نابینا منطقه با هدف آموزش و توانبخشی و در بخش‌های فیزیوتراپی، بینایی سنجی، روان‌شناسی، گفتاردرمانی، هنر و موسیقی درمانی، تحرک و جهت یابی، تقویت حواس، بالابردن اعتماد و افزایش مهارت‌های ارتباطی در سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: این مرکز ویژه سنین از بدو تولد تا ۱۵ سالگی است که به آنها آموزش‌های تخصصی خط بریل، تدریس ریاضی و چرتکه، زبان انگلیسی، استفاده از ابزار ارتباطی، لمسی، شنوایی برای روشندلان، بینایی سنجی، آموزش موسیقی، شطرنج و گلبال ارایه می‌شود.
وی یادآورشد: این مرکز ۵۰ نفر را تحت پوشش  دارد.

 مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه در دنیا قدمت ۲۵ ساله دارد و دانش آموزان ایرانی تاکنون شش بار به مسابقات جهانی  محاسبات ذهنی اعزام شدند و دو بار مقام  اول  را به دست آورده‌اند.

چرتکه وسیله‌ ای قدیمی است که برای انجام محاسبات به کار می‌رود و از آن می‌توان برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی استفاده کرد و  برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز کاربرد دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر