جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۶۵۸
جمعه ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

فکرشهر: معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با پایان مهلت صید میگو از ۲۶ شهریور ماه در آبهای این استان، شناورها تا ساعت ۲۴ شب گذشته به ۳۸ مرکز تخلیه صید استان بازگشتند.

به گزارش فکرشهر، بهزاد حیدری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس گزارش گشت تحقیقات پژوهشکده میگو و مصوبه کمیته صید استان بوشهر، صید میگو از ۱۲ مرداد در آب‌های سرزمینی این استان آغاز شد و تا پایان روز۲۵ شهریور ادامه داشت.

وی با اشاره به ۴۴ روز تلاش صیادی برای برداشت میگو در استان بوشهر بیان کرد: صیادان این استان تا ۲۴ شهریور چهل و سومین روز از صید موفق به صید یک هزار و ۸۶۳ تن میگو از آب‌های استان شدند که این میزان صید نسبت به یک هزار و ۹۰۰ تن صید سال گذشته در همین مدت ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. 

حیدری اضافه کرد: با جمع بندی آمارها انتظار می‌رود صید میگو در استان بوشهر امسال به یک هزار و ۹۴۵ تن برسد.

وی یادآور شد: صید امسال میگو در آب‌های سرزمینی استان بوشهر نسبت به میانگین پنج سال گذشته که یک هزار و ۵۳۳ تن بوده، ۲۱ درصد افزایش و نسبت به میانگین ۱۰ ساله که یک هزار و ۴۳۲ تن بوده نیز ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

حیدری اضافه کرد: کل شناورهایی که امسال مجوز صید میگو گرفتند ۷۸۲ فروند بوده که شامل ۳۸۸ فروند لنج و ۳۹۴ فروند قایق است. 

وی تاکید کرد: خلیج فارس خوان نعمت الهی است و حفظ، حراست، صیانت و نگهداری از آبزیان و ذخایر دریایی بعنوان یک وظیفه ملی و همگانی است که باید مورد توجه بهره‌برداران قرار گیرد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر