جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۹۵۳
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

فکرشهر: فرمانده سپاه دشتستان گفت: ٢۵٠ ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ نعمت الله غلامپور در نشست با اصحاب رسانه دشتستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: هفته دفاع مقدس بهانه ای است تا از حماسه ملت رشید ایران در هشت سال دفاع مقدس تقدیر شود و فرصتی است تا یاد ایثارگران و رزمندگان اسلام و شهدا را زنده نگه داریم.

وی بیان کرد: ۱۳ هزار رزمنده بسیجی از دشتستان در جنگ حضور داشته اند که شناسایی شده و دارای پرونده هستند و دشتستان افتخار دارد ۶۵۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب کرده است.

غلامپور افزود: از بهمن سال گذشته تاکنون ۲ هزار کارت ایثارگری برای رزمندگان صادر شده و از همه رزمندگانی که فاقد پرونده در سپاه هستند، دعوت می‌شود برای تشکیل پرونده مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: همچنین از محل اعزام رزمندگان از پادگان‌های سایر استان‌ها نیز توانستیم ۱۱ هزار سند پایان ماموریت جنگ را ثبت و ضمیمه پرونده رزمندگان کنیم.

فرمانده سپاه دشتستان گفت: از برنامه‌های شاخص روزنخست هفته دفاع مقدس در دشتستان مراسم ویژه نکوداشت و تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در ادارات و نهادها، تجلیل نمادین تعدادی محدود از پیشکسوتان سپاه و رژه خودرویی و موتوری در مرکزشهرستان و شهرهای تابعه‌ است.

غلامپور بیان کرد کرد: پنجشنبه اول مهرماه نیز عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در بهشت سجاد برازجان، و مراسم تجلیل از سربازان نمونه و نخبه درسالن اجتماعات فرماندهی انتظامی برگزار می شود.

فرمانده سپاه دشتستان برگزاری همایش تجلیل و تکریم از زنان ایثارگر شهرستان، تقدیر از خانواده های ایثارگر و کادر درمان و مدافعان سلامت، همایش تجلیل از دانشجویان و طلاب برجسته و نخبه، تجلیل از۱۰ نفر ازکسانیکه در پشتیبانی جبهه وجنگ نقش داشتند و تقدیر از خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان شرکت کننده در عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در دشتستان عنوان کرد.

فرمانده سپاه جوادالائمه شهرستان دشتستان گفت: همچنین چهار کتاب دوران دفاع مقدس در زمینه نقش زنان دشتستان در این دروان و شش جلد کتاب دیگر درحوزه دفاع مقدس که امسال مجوز چاپ گرفتند معرفی خواهند شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر