جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۴۲۰
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: امروز همزمان با سراسر کشور زنگ ملی ایثار و مقاومت در مدرسه مصطفی خمینی بوشهر نواخته شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، تابلو چهره شهید شاخص دانش آموزی شهرستان بوشهر، شهید عباس حسین نژاد هم رونمایی شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: همزمانی بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس یک تقارن مبارک است که یادآور همت و مجاهدت رزمندگانی است که در دوران دفاع مقدس همه هستی خود را به میدان آوردند.

جمیری افزود: اگر بناست درس، تربیت و تعلیمی باشد و در کلاس درس استعدادی شکوفا شود باید معلمان آموزه‌های دینی و اعتقادی را بر پایه آیین‌های انقلابی به دانش آموزان که سرمایه‌های کشور هستند ارائه دهند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز شرایط به گونه‌ای است که استکبار جهانی را به زانو درآوردیم و اگر همچنان دشمنان بر نظام اسلامی فشار می‌آورند نشان از دست و پا زدن آنهاست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: همزمان با ۱۱۰ هزار مدرسه در سراسر کشور زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان و به صورت نمادین در مدرسه پسرانه شاهد مصطفی خمینی نواخته شد.

علیمراد کرمی افزود: هدف از این برنامه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت در بین جمعیت عظیم دانش آموزی استان است همان طور که در سال‌های دفاع مقدس نوجوانان و جوانان ما و شهدایی، چون فهمیده، صافی جان خود را نثار حفاظت از میهن کردند.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز مانند آن دوران دانش آموزانی مانند شهید علی لندی داریم که برای نجات هم نوعانش جان خود ر از دست داد که نشان از فرهنگ اصیل ایثار و مقاومت در بین دانش آموزان است که این درس برگرفته از مکتب شهادت، عاشورا و اربعین حسینی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر