جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۰۲۲
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۰

فکرشهر: فرمانده مرزبانی استان بوشهرگفت: در شرایط کنونی قانون کالای همراه ملوان (ته لنجی) به نام ملوانان و به کام قاچاقچیان است این درحالی است که اگر این نوع تجارت ساماندهی شود می‌تواند نقشی مهم در رونق منطقه داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ یدالله شرفی روز شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا با اشاره به شعار "مرزبانی هوشمند امنیت پایدار" افزود: بیشترین سود کالای همراه ملوان نصیب تاجرانی می شود که تلاش می‌کنند با استفاده از معافیت تعیین شده در این بخش اقدام به واردات برخی کالاهای غیر مجاز کنند.

وی در ارتباط با کشف مواد مخدر در دریا و سواحل استان بوشهر گفت: نیروهای مرزبانی در یک سال اخیر یک تن مواد مخدر در این استان کشف و ضبط کردند.

شرفی افزود: این استان در مسیرترانزیت آبی و دریایی مواد مخدر قرار گرفته و مبارزه بی امان دستگاه‌های مقابله‌ای در مسیر خشکی باعث شده قاچاقچیان مسیر دریایی را برای حمل و انتقال مواد مخدر انتخاب کنند.

وی یادآورشد: همچنین ماموران دریابانی در یک سال گذشته یکهزار و ۷۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در این استان کشف کردند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: کالاهای قاچاق کشف شده شامل انواع لوازم خانگی برقی، تجهیزات پزشکی، تلفن همراه، مواد خوراکی، لوازم یدکی خودرو، اقلام مخابراتی، ماشن آلات سنگین، موتورسیکلت، موتور خودرو، لوازم نگهداری و خوارک حیوانات است.

وی اظهارداشت: همچنین از هفته نیروی انتظامی سال گذشته تا امسال نیروهای مرزبانی ۴۸۶ هزار و ۳۴۰ لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط کردند.

شرفی یادآورشد:  با همت ماموران دریابانی این استان در یک سال گذشته ۳۵۲ فروند شناور توقیف و ۷۰۴ نفر قاچاقچی و متخلف در این زمینه دستگیر شدند.

وی گفت: این نیرو به انواع شناورهای نیمه سنگین مجهز است و آمادگی کامل برای برخورد با قاچاقچیان را در مرزها دارد.

شرفی با اشاره به  موافقت احمد وحیدی وزیر کشور در باره افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی این استان به ۱۵۰ اسب بخار گفت: در راستای تقویت ناوگان شناوری قرار است این نیرو به شناورهای تندرو تا ۳۵۰ اسب بخار مجهز شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر