جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۲۱۸
سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

فکرشهر: فرماندارگناوه گفت: ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات حوادث برای جبران خسارات وارده به تاسیسات و زیرساخت های زیربنایی ناشی از زلزله فروردین ۱۴۰۰ در این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو افزود: شهرستان گناوه در آذرماه ۹۹ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ دچار ۲ حادثه غیرمترقبه سیل و زلزله شد که خساراتی به شبکه‌ها و تاسیسات زیربنایی آب، برق و منازل مسکونی و راه‌ها وارد شد.

وی اظهارکرد: خسارات وارده سیل و زلزله پس از برآوردهای صورت گرفته برای  تامین اعتبار به استان بوشهر منعکس شد.

مهرجو گفت: اعتبار اختصاص یافته ۱۵ میلیاردتومان برای بازسازی و ترمیم خسارت وارده در حوزه‌های تقویت و اصلاح شبکه های برق، آب روستایی، تکمیل کانال‌های دفع آب های سطحی روستاهای مال قاید و محمدصالحی، ابنیه فنی راه‌ها و پل در مسیر کمربندی واقع در محدوده مرقد سیدرضا  هزینه خواهد شد.

فرماندارگناوه بیان کرد: در زمینه جبران خسارات وارده از زلزله به منازل مسکونی که عمده آنها در بخش مرکزی بوده است، تسهیلات از طریق بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و باعث تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد. 

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر در شمال استان بوشهر و پسکرانه خلیج فارس واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر