جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۳۷۹
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت:وظیفه اصلی دستگاه‌های اجرایی بر اساس مقررات و ضوابط، شناسایی مزیت‌ها و ظرفیت‌ها و معرفی به مردم و سرمایه گذاران است تا اشتغال و فعالیت های اقتصادی سازماندهی شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا مهرجو بعد از ظهر پنج شنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان گناوه اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان گناوه باید تلاش کنند تا ظرفیت‌ها و مزیت‌های بالقوه در راستای توسعه شهرستان اجرایی، عملیاتی، بالفعل شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های هر شهرستان متفاوت از سایر شهرستان‌ها است و نمی‌توان نسخه واحدی برای توسعه همه شهرستان‌ها تعریف و اعمال کرد افزود: وظیفه همه دستگاه‌ها به خصوص اعضای اصلی کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان گناوه شناسایی و استخراج ظرفیت‌ها و مزیت‌های شهرستان و معرفی به عموم و فراخوان دادن و جذب سرمایه گذار است.

وی تصریح کرد: باید از ابتدای کار سرمایه گذاری و معرفی متقاضیان کسانی که دارای اهلیت لازم، توانایی، دانش و قصد کار و اشتغال‌زایی و فعالیت اقتصادی دارند انتخاب و از تسهیلات برخوردار شوند تا تسهیلات در همین راستا استفاده شود و در آینده نیز مشکلی برای پیش برد طرح‌ها ایجاد نشود.

مهرجو یادآور شد: وظیفه اصلی دستگاه‌های اجرایی بر اساس مقررات و ضوابط، شناسایی مزیت‌ها و ظرفیت‌ها و معرفی به مردم و سرمایه گذاران است تا هم اشتغال سازماندهی شود و هم فعالیت‌های اقتصادی برای زندگی و معاش عزت مندانه مردم رقم بخورد.

مهرجو با تاکید بر اینکه رعایت مسائل و حفظ محیط زیست و منابع آب در اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی باید به عنوان اولویت در دستورکار باشد اضافه کرد: شهرستان گناوه با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف نیازمند سرمایه‌گذاری از جمله در حوزه آبزی پروری است و از سرمایه گذاران استقبال می‌شود.

فرماندار گناوه گفت: جذب سرمایه گذار در برخی از دستگاه‌ها تعریف شده است و باید از این ظرفیت‌ها در شهرستان استفاده شود و دستگاه‌های اجرایی باید این ظرفیت‌ها را معرفی و تسهیل گری شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف باید همگی آستین همت را بالا بزنند و بستر مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی را فراهم کنند و هر جا که قابلیت و ظرفیت وجود دارد برای رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال زایی همکاری شود.

وی گفت: دستگاه‌ها در حوزه مأموریتی خود ارتباطات بیشتری با بخش خصوصی داشته و افراد دارای سرمایه و سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری در شهرستان جذب کنند و برای سوق دادن منابع و سرمایه‌هایی خوبی که مردم این شهرستان در سایر نقاط کشور هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کنند، به داخل همین شهرستان تلاش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر