جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۴۵۸
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

فکرشهر: رئیس اتحادیه طلاوجواهرات گناوه گفت: نظر به شکایت شهروندان گناوه‌ای خرید و فروش طلا و جواهرات از طریق شبکه‌های مجازی ممنوع است.

به گزارش فکرشهر، سیدفخرالدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به آنکه خرید و فروش طلا و جواهران جز مشاغل تخصصی و خاص به شمار می‌رود و نظر به شکایت تعداد کثیری از شهروندان گناوه ای در خصوص خرید طلا از طریق شبکه‌های مجازی، از شهروندان خواهشمندیم از خرید و فروش هرگونه طلا و جواهرات از طریق شبکه‌های مجازی خودداری کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرات و اتاق اصناف گناوه افزود: این فروشندگان مجازی طلا با ارائه فاکتورهای جعلی با مُهر در حالی که هیچ گونه مجوزی از اتحادیه و سایر مراجع ندارند از شهروندان سو استفاده می‌کنند و با طرح ادعای آنکه اُجرت طلا را اخذ نمی‌کنند مشتریان را به طرف خود جذب می‌کنند.

وی گفت: پس از بررسی کارشناسان حوزه طلا و جواهر اثبات شده که اُجرت طلا با شیوه‌ی خاص در بین قیمت نهایی اعمال می‌شود و مبلغ بالایی به مشتریان تحمیل می‌شود و طلای فروخته شده نیز دارای عیار پایین‌تر از طلای عرضه شده در بازار است.

وی یادآور شد: افراد زیادی در این ارتباط به اتحادیه طلا و جواهر گناوه مراجعه می‌کنند و از این فروشندگان مجازی شاکی هستند.

وی ادامه داد: برای چندین کانال مجازی فاقد مجوز عرضه طلا و جواهرات در گناوه پرونده‌ی قضائی تشکیل شده است و پرونده‌ها از طریق مراجع قانونی در دست بررسی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرات و اتاق اصناف گناوه گفت: هر گونه فعالیت در حوزه خرید و فروش طلا و جواهرات صرفاً در محل‌های تجاری و با مجوز اتحادیه طلا و جواهرات و زیر نظر این اتحادیه صورت می‌گیرد در غیر این صورت غیرقانونی است و پیگرد قانونی خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر