جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۵۳۵
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

فکرشهر: فرماندار دشتی گفت: تامین مسکن مناسب از اولویت‌های دولت سیزدهم است در همین ارتباط هیچ مدیری حق ندارد در زمینه جهش تولید مسکن با بی مسئولیتی رفتار کند و باید نهایت تلاش خود را برای تحقق این مهم بکار گیرند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالله نادری روز یکشنبه درنشست شورای تامین مسکن شهرستان دشتی افزود: سهم تسهیلات تعیین شده در قالب طرح‌های مختلف برای تامین مسکن باید جذب شود و نباید با سخت‌گیری و دست اندازی در روند کار باعث شویم مردم رغبتی به دریافت تسهیلات نداشته باشند.

وی در باره وضعیت مقاوم سازی مسکن در شهرستان دشتی بیان کرد: نُرم مقاوم سازی مسکن در این شهرستان ۵۹ درصد اعلام شده این در حالی است که این آمار در کشور ۴۸ درصد است.

فرماندار دشتی اضافه کرد: با توجه به اینکه این شهرستان روی کمربند زلزله قرار دارد احداث مسکن مقاوم و استاندارد بر اصول مهندسی از جمله ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم این شهرسنان از اختصاص ۸۰ درصد تخفیف‌ هزینه ها در بخش‌های مختلف از جمله صدور پروانه ساخت در شهرداری و سایر بخش‌های دیگر استقبال خوبی داشته اند، باید ارائه مشوق‌های لازم در زمینه ساخت مسکن مقاوم تداوم یابد تا باعث تشویق مردم شود.

فرماندار دشتی گفت: کاستی‌ها و مشکلات طرح مسکن مهر نباید در طرح  جهش تولید مسکن تکرار شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم شهرستان دشتی از ساخت و ساز ساختمان‌های بلند مرتبه استقبال نمی‌کنند به همین دلیل باید تصمیم و نقشه احداث واحدهای مسکونی متناسب با فرهنگ منطقه طراحی و تصویب شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: باتوجه به نهضت جهش تولید مسکن و ساخت یک میلیون مسکن در کشور همه موظف هستیم برای اجرای این سیاست دولت همکاری لازم را داشته باشیم.

حمید حیدری بریدی افزود: در همین ارتباط بانک‌ها موظف هستند در پرداخت تسهیلات سخت گیری نکنند تا روند ساخت و ساز مسکن در استان بوشهر سرعت بیشتری به خود بگیرد و بارقه امید در بین مردم ایجاد شود.

وی ادامه داد: عملکرد بانک‌ها در طرح ویژه بهسازی مسکن در استان بوشهر قابل قبول است اما باید در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن محرومان تلاش بیشتری داشته باشند.

حیدری برضرورت روان سازی بانک‌ها در بخش پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان و گرفتن ضمانت‌ها تاکید کرد و گفت: پرداخت تسهیلات تامین مسکن از تکالیف مهم هر دولت به شمار می‌رود و در دولت سیزدهم نیز به عنوان اولویت مهم مورد توجه قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر