جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۹۶۳
شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۸

فکرشهر: طرح واکسیناسیون سیار کرونا با هدف واکسینه کردن سالمندان و معلولانی که توان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند از امروز در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداسیما، طرح واکسیناسیون سیار کرونا یا طرح خانه به خانه با هدف واکسینه کردن سالمندان و معلولان از امروز در استان بوشهر آغاز شد.

در اجرای این طرح گروه‌های سیار  از کارشناسان  مرکز بهداشت با حضور در منازل سالمندان، بیماران و معلولانی که نمی‌توانند در مراکز واکسیناسیون حضور یابند، اقدام به تزریق و ویزیت این افراد می‌کنند.

بهیار مرکز بهداشت بوشهر با اشاره به اینکه برخی از شهروندان به دلایلی مانند معلولیت و کهنسالی امکان حضور در مراکز تزریق واکسن را ندارند، افزود: طرح سیار این امکان را می‌دهد که برای تمامی افراد جامعه تزریق واکسن بدون کمترین سختی انجام شود.

عاشور پور افزود: تیم واکسیناسیون سیار شامل یک پزشک، واکسیناتور و یک ثبت کننده است که بعد از کسب آدرس افراد واجد شرایط از مرکز بهداشت شهرستان، به منازل این افراد مراجعه کرده و نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام می‌کنند.

وی نوع واکسن تزریقی را سینوفارم عنوان و بیان کرد: این نوع واکسن برای سالمندان بیشتر توصیه می‌شود.

بهیار مرکز بهداشت بوشهر گفت: فهرستی از همه واجدان شرایط تهیه شده و به نوبت به همه آن‌ها واکسن تزریق خواهد شد.

وی تاکید کرد: با وجود تزریق واکسن همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از دورهمی‌ها و سفر‌های غیرضروری را رعایت کنیم تا در کنار واکسیناسیون عمومی بتوانیم کرونا را در جامعه مهار کنیم. 

طرح خانه به خانه برای لکه‌گیری واکسن کرونا در بیشتر استان‌های کشور در حال اجراست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر