جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۰۹۱
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: شهردار بندر بوشهر گفت: این شهرداری برای بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل بیش از ۵۰ برنامه اجرایی می کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حسین حیدری روز دوشنبه در نشست پدافندغیرعامل شهرداری بندر بوشهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به موضوع پدافندغیرعامل اظهار کرد: با توجه به تاکید ایشان نیاز است با کار بسیجی اقدام‌های موثری در حوزه پدافندغیرعامل صورت گیرد.

حیدری افزود: حصول اطمینان از مصونیت کشور و آمادگی لازم دفاعی در برابر دشمنان از دیگر فرامین رهبر معظم انقلاب است که در حوزه پدافندغیرعامل باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در بحث پدافندغیرعامل ایمنی سازی مراکز حساس و مهم شهر و توسعه کیفی و کمی نیروی انسانی متخصص و ارتقا قابلیت بقا و حفظ شهر در شرایط بحرانی، افزایش آستانه مقاومت ملی و تقوقیت مولفه های مقاومت در مقابل تهدیدها موارد بسیار مهم است که باید توجه ویژه به آن شود.

حیدری یادآور شد: فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در مورد تاثیر پدافندغیرعامل در کاهش آسیب‌پذیری و کسب امنیت پایدار در توسعه و پایدارسازی زیرساخت های حیاتی شهر از دیگر موضوع های کلیدی و راهبردی در حوزه پدافندغیرعامل محسوب می شود که باید به آن اهتمام جدی داشت.

وی گفت: در این بخش همچنین باید انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری، مدیریت پدافندغیرعامل و سازمان نظام مهندسی ساختمان درباره مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان مورد توجه جدی حوزه عمرانی شهرداری بندر بوشهر قرار گیرد.

حیدری اظهار کرد: کمیته هدایت آب‎‌های سطحی توسط معاونت خدمات شهری بسیار مهم است که باید هر چه سریع‌تر تشکیل شود.

وی افزود: توسعه ایستگاه‎‌های آتش‌نشانی در بوشهر و بویژه در محله تنگک‌‎ها در اولویت شهرداری بوشهر است که باید ساز و کار تحقق آن فراهم شود.

شهردار بوشهر عنوان کرد: برای  ارتقای کیفی ناوگان آتش نشانی نیاز است این ناوگان به نردبان‌های با ارتفاع بالا برای ساختمان های چند طبقه تجهیز شود.

حیدری افزود: فراهم سازی زیرساخت‌‎های آرامستان وادی الرحمه، تهیه و تصویب نقشه جایگزین دسترسی معابر اصلی ورودی های شهر، برگزاری مانورهای امداد و نجات در بافت‌های فرسوده شهر و مصون سازی شهر با ایجاد هماهنگی بین دستگاهی از دیگر مورارد است که در راستای اهمیت به پدافندغیرعامل مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار بندر بوشهر عنوان کرد: انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری و سازمان پدافندغیرعامل در ساختمان‎سازی، افزایش سطح ایمنی در مرکزهای حیاتی و حساس شهر، کاهش بار ترافیک‏ مسیرهای با تهیه نقشه جایگزین و برآورد اعتبارات موردنیاز تحقق شهر هوشمند از جمله برنامه‎هایی است که به مناسبت هفته پدافندغیرعامل در دستور کار شهرداری قرار دارد.

حیدری ادامه داد: آموزش عمومی با توجه به اهمیت موضوع پدافندغیرعامل از دیگر برنامه‏‌های شهرداری بندر بوشهر است که با توجه به شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار می‏‌شود.

وی عنوان کرد: تامین جرثقیل بالای ۲۰ تن، تبدیل بی‎سیم از آنالوگ به دیجیتال، اجرا همه پروژه‏‌های با درجه اهمیت بالا با پیوست پدافند غیرعامل مدنظر قرار گیرد وتقویت زیرساخت سامانه ۱۳۷ با هدف تقویت ارتباط پایدار شهروندان با شهرداری از دیگر برنامه‌‏های پیش بینی شده در راستای توجه به پدافندغیرعامل است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری بندر بوشهر در این نشست گفت: بررسی دیواره پارک ریشهر و گذر سرتل نیروگاه و راهکارهای شتاب‌ بخشی به پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بوشهر از جمله برنامه‏‌های بوشهر برای بزرگداشت هفته پدافندغیرعامل است.

آرمین پژمان اظهار داشت: فاز دوم پروژه گذر سرتل-نیروگاه با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از سه هفته قبل آغاز شده که اکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: فاز نخست پروژه نیز در فراینده مناقصه است که بزودی عملیاتی می‏ شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر