جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۱۱۰
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: مدیرامور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۲۶ هزار تن انواع نهاده دامی به ارزش ۴۵ میلیارد تومان بین دامداران این استان توزیع شده است.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر روز سه شنبه به نقل از محمد صادق یزدان شناس اعلام کرد: این نهاده‌ها از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی و سامانه سبوس بین دامداران صنعتی، تشکل‌های دامداران و کارخانه های خوراک دام توزیع شده است.

وی بیان کرد: این نهاده‌ها شامل ۱۳هزار و ۲۰۰ تن جو، ۹هزار و ۷۰۰ تن سبوس، ۲هزار و ۹۰۰ تن ذرت و ۷۰۰ تن کنجاله سویا است که خریداری و توزیع شده است.

یزدان شناس افزود: به علت کاهش بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته و وقوع خشکسالی در استان بوشهر، چهار هزار و ۲۰۰ تن از این نهاده ها به طور ویژه برای کاهش اثرات خشکسالی و از محل ذخایر راهبردی شرکت پشتیبانی امور دام کشور تامین و توزیع شده است.

وی گفت: تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران همچنان ادامه دارد و از مهر ماه تاکنون نیز حدود یکهزار و ۶۰۰ تن نهاده دامی از طریق سامانه بازارگاه خریداری شده و پیش بینی می‌شود تا پایان مهرماه همین مقدار نیز سبوس استحصالی کارخانه‌های آرد استان بوشهر در اختیار تشکل‌های دامداران قرار داده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر